Nr projektu 702

Projektowane perony na Rondzie Reagana [WBO 2015]

Głosów: 140

Kategoria: inne

Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: od 500 tys. zł

Uzasadnienie

Rondo Reagana sprawdza się, w zasadzie bez zastrzeżeń, jako rozwiązanie upłynniające ruch kołowy w tym rejonie, jednak jako punkt przesiadkowy dla pasażerów masowej komunikacji miejskiej jest koszmarną porażką, która powinna przez dekady śnić się projektantom (i/lub autorom założeń projektowych). Jezdnia, tory, chodniki - wszystko na jednym poziomie, jak przed stu laty. Przystanki tramwajowe/autobusowe przed i za Rondem (we wszystkich kierunkach, z wyjątkiem ul. Piastowskiej) mają perony, ułatwiające życie ludziom starszym, niepełnosprawnym, matkom z wózkami. Rondo jest haniebnym wyjątkiem. Starsi ludzie zwykle wysiadają/wsiadają jeden przystanek przed lub za Rondem - łatwiej im przekuśtykać kilkaset metrów, niż na Rondzie pokonać prawie pół metrową wspinaczkę na pokład tramwaju/autobusu, lub zejść z tej wysokości. Zdarzają się - i to jest najkoszmarniejsze! - desperackie skoki inwalidów na wózkach – z wysokiego (zwykle) pokładu na chodnik Ronda. To wręcz grozi śmiercią tych nieszczęsnych ludzi. Zdarzają się przypadki niemal zmiażdżenia zamykanymi drzwiami matki z dzieckiem przy ich wysiadaniu. (Matka nie nadąża z wyprowadzeniem dziecka, nieuważny kierowca/motorniczy, dyscyplinowany światłami i rozkładem, zamyka i rusza przedwcześnie; examplum: linia C, 19.01.2015, godz. 16.30.) Zignorowanie problemów osób dźwigających wyjątkowo ciężkie trudy życia jest krzyczącą hańbą odpowiedzialnych służb miejskich. (Nb. z arogancją i wyższością "pouczających" nieporadnego pasażera, błagającego o przebudowę (!!!) ledwie co oddanego Ronda.)
Proszę również o rozważenie możliwości stworzenia naziemnego przejścia Rondo - przystanek jedynki (w kierunku Biskupina). Skomunikowanie tych dwóch punktów nie jest tak proste, jak utrzymują zainteresowani zachowaniem status quo.
[...]

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie z wyłączeniem przejścia dla pieszych w poziomie jezdni. Kwota potrzebna na realizację projektu to 1 000 000 PLN. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Osiedla Plac Grunwaldzki

Lokalizacja szczegółowa: Plac Grunwaldzki, AR_32, 1/2 Typ własności: własność Skarbu Państwa w zarządzie, użytkowaniu. Nazwa obrębu: Plac Grunwaldzki. Numer arkusza mapy: 32. Numer działki: 1/2.

Załączniki

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

0

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 0
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 0
Mężczyźni 0

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Liczba głosów wg osiedli

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według osiedli, obliczony na podstawie podawanych deklaracji mieszkańców głosujących przez internet.