Nr projektu 54

Drogi dla rowerów na Kochanowskiego i Brücknera od Różyckiego do Krzywoustego [WBO 2015]

Głosów: 382

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: od 500 tys. zł

Uzasadnienie

Projekt zakłada utworzenie dróg dla rowerów na al. Kochanowskiego i Brücknera. Ponadto projekt przewiduje przebudowę istniejącej drogi dla rowerów po wschodniej stronie Brücknera celem dostosowania jej do obowiązujących standardów.

Obecnie infrastruktura rowerowa na tej trasie, będącej jedną z głównych dróg dojazdowych do centrum miasta, ogranicza się do szczątkowej drogi dla rowerów po wschodniej stronie al. Brücknera oraz ciągu pieszo-rowerowego po drugiej stronie jezdni. Powoduje to konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, wielu rowerzystów wybiera w takiej sytuacji jezdnię dla aut. Na odcinku pomiędzy Toruńską a Różyckiego natomiast brak jakiejkolwiek infrastruktury dla rowerzystów (nie licząc zjazdów na trasy rowerowe wzdłuż nadodrzańskich wałów), przez co rowerzyści są zmuszeni jechać po jezdni wspólnym pasem z samochodami. Kierowcy z kolei, mając do dyspozycji szeroką jezdnię o geometrii drogi ekspresowej, rzadko przestrzegają obowiązującego tu ograniczenia prędkości do 40km/h, przez co dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, a jazda rowerem staje się niekomfortowa.

Wydzielenie pasów dla rowerów spowoduje segregację ruchu i usunięcie konfliktów, natomiast zwężenie jezdni wymusi na kierowcach ostrożniejszą jazdę. Ponadto połączenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Krzywoustego z drogami dla rowerów w okolicy mostu Szczytnickiego i placu Grunwaldzkiego utworzy trasę rowerową łączącą centrum Wrocławia z Psim Polem i CH Korona oraz osiedlami Zacisze, Sołtysowice, Kowale.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Dodatkowo informujemy, że zakres projektu może ulec modyfikacji na etapie przygotowywaniaprojektu z uwagi na to, że:
1) na ul. Kochanowskiego nie ma mozliwości wyzanczenia pasów rowerowych na jezdni. Jest to droga klasy G (dla tej klasy dopuszcza się dwie prędkości projektowe na terenie zabudowanym: 50 i 60 km/h oraz trzy prędkości projektowe poza terenem zabudowanym: 50, 60 i 70 km/h - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie; Dz. U. z 1999 roku nr 43, pozycja 430). Proponujemy budowę ciagu pieszo-rowerowego po stronie wschodniej (od strony Morskiego Oka)
2) wzdłuż ul. Brucknera nie ma odpowiedniej szerokości do wyznaczenia ciągu pieszo ? rowerowego po stronie zachodniej. Proponujemy remont istniejącego ciągu wzdłuż ul. Brucknera po stronie wschodniej wraz z wyniesieniem przejazdów.
Kwota potrzebna na realizację projektu to 2.000.000 PLN. Zakres podobny do projektu nr 1.

Lokalizacja

Osiedla Karłowice-Różanka , Zacisze-Zalesie-Szczytniki

Lokalizacja szczegółowa: al. Jana Kochanowskiego, mosty Jagiellońskie, al. Aleksandra Brücknera

Załączniki

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

0

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 0
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 0
Mężczyźni 0

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Liczba głosów wg osiedli

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według osiedli, obliczony na podstawie podawanych deklaracji mieszkańców głosujących przez internet.