Linia tramwajowa prowadząca do pętli Tarnogaj do lat 80. XX wieku przebiegała od ul. Hubskiej przez Piękną aż do Tarnogajskiej. W związku z chęcią przybliżenia tramwaju do pozbawionego go wówczas osiedla Gaj, przełożono go na Bardzką i Armii Krajowej podczas przebudowy tej ostatniej. Był to także kolejny fragment planowanej do budowy w przyszłości linii tramwajowej obwodowej.
Po wielu latach oczekiwań, w 2012 roku tramwaj dotarł w końcu do samego środka osiedla Gaj. Ostatecznie określono, iż obwodowa linia tramwajowa nie jest już przedmiotem planów wrocławskiego magistratu.
W związku z ogromną rozbudową budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego na dawnych terenach poprzemysłowych w rejonie ulic Pięknej/Nyskiej i kompletny brak obsługi tegoż terenu przy pomocy komunikacji zbiorowej proponuje się odbudowę wydzielonej dwutorowej linii tramwajowej w technologii trawiastej w starym przebiegu oraz zaprzestanie w przyszłości eksploatacji trasy w A. Krajowej, która obecnie znajduje się w stanie dostatecznym i dalsze w nią inwestycje nie mają uzasadnienia ekonomicznego ani społecznego (biegnie nieatrakcyjnie skrajem osiedla).
W ramach zadania proponuje się budowę węzła rozjazdowego w rejonie ulicy Bardzkiej-Pięknej oraz dokumentacji dla całego odcinka ok.970 metrów. W najbliższych latach zamiast modernizacji torów w alei Armii Krajowej proponujemy w miejsce tej inwestycji odbudowę odcinka w ul. Pięknej. Wówczas nie będzie już istniała konieczność ponownego wyłączania całej linii z eksploatacji i utrzymanie ruchu na Gaj.
Powstały docelowo fragment pozwoli na bardzo dobrą obsługę ogromnego, intensywnie zamieszkałego obszaru. Dodatkowo nie wymaga wykupu działek (wszystkie są własnością miasta) ani budowy podstacji trakcyjnych. Wpisuje się także w politykę mobilności.