Projekt zakłada zmianę trybu pracy sygnalizacji świetlnych na wybranych skrzyżowaniach celem poprawy komfortu pieszych i ogólnego bezpieczeństwa. Główną zmianą będzie przestawienie sygnalizacji na tryb „all-green” dla pieszych – czyli w sytuacji, gdy na jezdni nie jadą samochody, stale świeci się zielone na pasach i piesi mogą swobodnie przechodzić, bez naciskania guzików i czekania. Dopiero przy zbliżającej się kolumnie samochodów następuje zmiana. Drugą funkcją byłyby światła spowalniające - gdy do skrzyżowania lub przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną zbliża się samochód, jego prędkość jest monitorowana przez kamery i jeśli jedzie on zbyt szybko, światło zmienia się na czerwone. Zielone zapala się z powrotem w momencie gdy zredukuje prędkość - jeśli tego nie zrobi, kamera rejestruje moment przejechania na czerwonym świetle i dopiero wtedy wystawiany jest mandat. System taki jest dużo bardziej przyjazny dla kierowców niż tradycyjny fotoradar - jak komuś noga zaciąży na pedale gazu to nie dostaje od razu mandatu, tylko ostrzeżenie w postaci czerwonego światła i dopiero gdy je zignoruje jest karany. Jest to również rozwiązanie skuteczniejsze - powoduje redukcję prędkości w miejscach najbardziej niebezpiecznych, czyli na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych. Światła spowalniające funkcjonują we Wrocławiu przy skrzyżowaniu Ślężnej i Weigla, nie jest więc to żadna nowość w naszym mieście.Propozycje:
1. Krakowska – przejście dla pieszych (nr syg. 231)
2. Bardzka – przejście dla pieszych ( nr syg. 243)
3.Popowicka – przejście dla pieszych
4.Klecińska – ogródki działkowe ( nr syg. 200)
5.Grabiszyńska – Bzowa ( nr syg.219)
6. Kamienna przy Uniwersytecie Ekonomicznym
7. Armii Krajowej – Spiska
8. Armii Krajowej – Krynicka
9. Armii Krajowej-Nyska