Projekt zakłada budowę kontrapasa ala asfaltowa wylewka na kostce jak na Kościuszki czy Świdnickiej. Pas ma zaczynać się na skrzyżowaniu Dworcowej i Kościuszki gdzie połączy się z już istniejącą infrastrukturą. Dalej wzdłuż Dworcowej do Podwale i zakończy się na skrzyżowaniu Podwale/Komuny Paryskiej gdzie przejdzie do parku pomiędzy Krasińskiego i Podwale. Cały kontrapas ma być oddzielony od pasa ruchu nowo powstałymi miejscami parkingowymi, a jeżeli starczy miejsca parking i ddr zostaną oddzielone donicami z tyczkami porośniętymi bluszczem. Nowa koncepcja wynika z fatalnej organizacji przestrzeni w tym miejscu, a także usankcjonowania tego co się dzieje teraz na Dworcowej. Na całej długości Dworcowej zawsze stoją nielegalnie zaparkowane auta. Więc rzeczywista szerokość drogi i tak wynosi jeden pas. Nie pomagają regularne akcje straży miejskiej wiec nie ma sensu dalej brnąć w przede wszystkim niebezpieczne rozwiązanie. Dodatkowo niektórzy kierowcy zapominają, że 4 pasy to nie zawsze autostrada. Proponuję progi wyspowe przy przejściach dla pieszych na rogu podwale i dworcowej i na obu przy skrzyżowaniu Podwale i Komuny Paryskiej a także nowe przejście dla pieszych na Dworcowej na wysokości Kniaziewicza. Jest to uczęszczany szlak do delikatesów i piekarni.