Tramwaj na Jagodno jest faktycznym rozwiązaniem problemów korków w południowej części miasta. W czasie rozbudowy ulicy Bardzkiej w latach 2009-2010 przygotowano rozjazdy. Rozwój komunikacji tramwajowej zapisany jest w miejskich dokumentach-Polityce Mobilności,Planie Zrównoważonego Transportu. W czasie kampanii wyborczej zarówno w roku 2010 jak i w 2014 obiecano budowę linii, niestety okazuje się, że zdaniem urzędników miejskich odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury tramwajowej rosnąca z roku na rok populacja jest za mała by podłączyć Jagodno do sieci. Niestety do 2022 roku nie jest planowane wydłużenie torów, niemniej jednak można już teraz przygotować projekt i w razie pojawienia się dodatkowych środków zrealizować inwestycję bez tracenia czasu(oszczędność około półtora roku). Koszt projektu to kilkaset tys. zł np. dokumentacja budowy torowiska na ulicy Hubskiej kosztowała koło 800 tys. zł Uwzględniając fakt, że znajduje się tam znacznie więcej podziemnych instalacji, oraz, że w latach 2017-18 przebudowana będzie ulica Buforowa z pozostawioną rezerwą, prace projektowe ograniczone będą zaledwie do prac związanych z tramwajem i powinny się zmieścić do kwoty 750 tys. zł. Ewentualnie, w razie przekroczenia budżetu może to być I etap i dalszy w kolejnej edycji WBO. Jest to projekt inwestycyjny i niejednokrotnie etapowano powstawanie w ramach WBO niektórych projektów.