Nr projektu. 769

Chodniki dla pieszych w śródmieściu [WBO. 2016]

Głosów: 123

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 250 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy
  • Próg budżetowy: do 250 tys. zł

Uzasadnienie

Na wielu chodnikach piesi mają problem, żeby przejść uwagi na parkowanie samochodów, które zajmuje większość chodników. Niemożliwe praktycznie staje się minięcie się dwóch wózków inwalidzkich czy dziecięcych. Często nieprzestrzegana jest obowiązująca organizacja ruchu, która przewiduje równoległe parkowanie na jezdni.
Proponuję ucywilizowanie sytuacji i wprowadzenie parkowania równoległego na jezdni lub przestrzegania obowiązującej organizacji ruchu w wybranych miejscach rejonu nr 1. W tym celu należy zamontować słupki parkingowe. 
Słupki powinny znaleźć się możliwie blisko przy krawędzi chodnika, by nie marnować przestrzeni dla pieszych. W większości miejsc niekonieczne jest wprowadzanie dodatkowego oznakowania drogowego dla parkowania równoległego; na inne po prostu nie ma miejsca.
Lokalizacje:
Grunwaldzka (po stronie północnej, miedzy ul. Suchardy a Bujwida) - ok. 130 m. Parkowanie na jezdni równoległe, zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu (87 szt.).
 Ołbińska (po stronie wschodniej, między Jedności Narodowej a Krętą) - ok. 150 m. Ewentualne parkowanie na jezdni, równoległe. (100 szt.)
 Ołbińska (po stronie zachodniej, między domem nr 2 a Niemcewicza) - ok. 210 m. (140 szt.)
 Pobożnego (po stronie południowej, między Niemcewicza a Ołbińską) - ok. 90 m. Ewentualne parkowanie na jezdni, równoległe. (60 szt.)
 Sienkiewicza (po stronie południowej, między Piastowską a Minkowskiego) - ok. 90 m. Parkowanie w zatoczkach, zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu (60 szt.).
Polaka (po stronie zachodniej, między Szczytnicką a kampusem UWr) – ok. 110 m. Parkowanie równoległe na jezdni, zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu. (73 szt.)
Bulwar Joliot-Curie – słupki uniemożliwiające wjazd na bulwar od strony mostu Grunwaldzkiego (5 szt.).
Nowa (w opisie lok.)

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Proponujemy w kwocie 250 000 zł przeprowadzić działania w celu lepszego udostępnienia przestrzeni chodników dla pieszych. Jednak realizowany zakres nie może znacząco pogorszyć bilansu miejsc parkingowych.
Do realizacji zadania można wykorzystać takie rozwiązania jak:
- słupkowanie tylko narożników skrzyżowań
- montaż przy skrzyżowaniach półwyspów brukowanych zwężających pas ruchu do szerokości zgodnych z przepisami
- wyznaczenie miejsc postojowych ukośnych lub prostopadłych
- w przypadku zajęcia części chodnika, stosowanie linii krawędziowej ciągłej P-7b lud P-7d dla oznakowania głębokości wjazdu.
Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Osiedla: Nadodrze, Ołbin, Stare Miasto, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Świdnickie

Lokalizacja szczegółowa: Nowa (po stronie południowej) – ok. 122 m. Parkowanie powinno w całości odbywać się w zatoczce, jednak zawsze samochody zaparkowane są tak, że nie zostawiają 1,5 m pieszym, bądź auta parkują na chodniku i w zatoczce. Słupki wymuszą obecną organizację ruchu (81 szt.).

Załączniki

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

123

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 119
Papier 4

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 54
Mężczyźni 69

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.