Nr projektu. 731
Rowerowy Wrocław 2016 – ulice przyjazne rowerzystom [WBO. 2016]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł
- Projekt ogólnomiejski
- Próg budżetowy: 1-1000000 zł
Uzasadnienie
Projekt przewiduje poprawę bezpieczeństwa i wygody rowerzystów na wrocławskich ulicach poprzez utworzenie pasów rowerowych, a w przypadku braku miejsca wymalowanie sierżantów (znak P-27) w miejscach, gdzie brakuje infrastruktury rowerowej bądź jest ona niekompletna (tylko po jednej stronie drogi lub nieciągła).
Projekt obejmuje między innymi ulice:
- Janickiego, Kraińskiego, Św. Ducha
- Kochanowskiego
- Zachodnia
- Borowska
- Wyszyńskiego
- Jedności Narodowej
- Podwale
- Traugutta
- Wyścigowa
- Żmigrodzka
- Plac Społeczny
- Pułaskiego
oraz wiele innych. Szczegółowy opis projektu wraz z listą proponowanych miejsc w załączniku.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywna z uwagami. Generalnie wniosek zbyt obszerny, aby mógł zostać sfinansowany w ramach WBO. W związku z tym zalecane jest ograniczenie zakresu a w części jego zmiana na taki jaki jest planowany w przyszłości do realizacji.
Piktogram P-27 nie służy do tego aby używać go do przemalowania liniowych odcinków ulic w mieście - powinien być wykorzystywany w uzasadnionych sytuacjach a nie jako wyznacznik trasy rowerowej na ulicach obciążonych bardzo dużym ruchem samochodowym.
Weryfikacja zakresu dla poszczególnych ulic:
1. Borowska - negatywnie na odcinku od Kukuczki do Armii Krajowej (brak szerokości), pozytywnie na odcinku od Glinianej do Armii Krajowej
2. Kamienna - negatywna - brak szerokości pasów ruchu
3. Grodzka, Piaskowa - negatywnie
4. Janickiego, Kraińskiego, Świętego Ducha - opinia pozytywna, ale na zakres, który jest w trakcie przygotowania - odcinki pasów ruchu dla rowerów oraz dróg dla rowerów.
5. Kochanowskiego i Brucknera - brak wymaganych szerokości
6. Zachodnia - negatywna - wyznaczenie pasów rowerowych na drodze wiąże się z koniecznością przerobienia całego oznakowania poziomego w bardzo dobrym stanie technicznym (oznakowanie grubowarstwowe). Do koszów projektu trzeba by doliczyć naprawę nawierzchni ulicy, przez co szacunkowy koszt przekroczy 750 tys. zł.
7. Hubska, Bardzka - w przygotowaniu projekt na torowisko tramwajowe z trasą rowerową od Pułaskiego do Glinianej. Rekomendacja dla wniosku na zmianę zakresu na jednokierunkową drogą dla rowerów od Glinianej do Armii Krajowej, która będzie kontynuacją wcześniej projektowanej infrastruktury.
8. Świeradowska - negatywnie - brak szerokości,
9. Wyszyńskiego - negatywnie - brak szerokości,
10. Jedności Narodowej - negatywnie
11. Poniatowskiego - pozytywnie dla P-27 - krótki odcinek na połączeniu ważnych tras i istotnego korytarza z północy do centrum
12. Sienkiewicza - negatywnie - brak szerokości
13. Drobnera – odcinek Probusa – Dubois po północnej stronie - pozytywnie na zakres, który przygotowujemy - jednokierunkowa droga dla rowerów od Probusa do Dubois
14. Ciąg ulic: Dubois, Mosty Mieszczańskie, Dmowskiego, Długa, Starogroblowa, Popowicka - pozytywna w zakresie budowy dróg dla rowerów poza obszarem jezdni
15. Podwale – na odcinku pl. Orląt Lwowskich - most Sikorskiego - negatywnie - brak szerokości
16. Swobodna - negatywnie
17. Piłsudskiego i Małachowskiego - pozytywnie w zakresie wyznaczenia tras rowerowych - w części powinny być to odcinku jednokierunkowych dróg dla rowerów, w części pasy ruchu dla rowerów a w części uspokojenie ruchu i piktogramy P-27
18. Peronowa i Stawowa - pozytywnie na projektowany zakres - jednokierunkowa droga dla rowerów
19. Pl. Orląt Lwowskich - negatywnie
20. Traugutta - negatywnie w zakresie P-27 oraz pasów ruchu dla rowerów - brak wymaganej szerokości po wydzieleniu torowiska.
21. Wyścigowa - negatywnie - brak wymaganej szerokości
22. Wiśniowa - negatywnie - brak wymaganej szerokości,
23. Al. Hallera - negatywnie - brak wymaganej szerokości,
24. Żmigrodzka – od Kasprowicza do Paprotnej po wschodniej stronie - pozytywnie na odcinkach o wystarczającej szerokości jezdni na wyznaczenie pasa ruchu dla rowerów (mniej więcej od Kasprowicza do Kępińskiej
25. Reymonta - negatywnie - brak wymaganej szerokości
26. Plac Społeczny - pozytywnie dla relacji od Mostu Grunwaldzkiego w kierunku do centrum oraz od Placu Wróblewskiego do Mostu Uniwersyteckiego
27. Pułaskiego - negatywnie - brak wymaganej szerokości.
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ogólnomiejski
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.
Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.
Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.