Nr projektu. 717

Psie Pole bez korków [WBO. 2016]

Głosów: 2 081

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: 1-1000000 zł

Uzasadnienie

Celem projektu jest znaczne skrócenie czasu podróży z oraz do Psiego Pola poprzez wyznaczenie buspasów dla pojazdów komunikacji miejskiej. W tej chwili ul. Krzywoustego jest całkowicie nieprzejezdna w godzinach szczytu. W ogromnych korkach stoją zarówno kierowcy aut, jak i pasażerowie komunikacji miejskiej. Pędzący autobus stanie się sensowną alternatywa. Każdy będzie mógł wybrać, czy woli przemieszczać się szybko komunikacja miejska, czy współtworzyć korki. Priorytet dla komunikacji miejskiej to większa liczba pasażerów, a więc większe zyski dla miasta, dodatkowo każdy nowy pasażer to jedno auto miej, a więc mniejsze korki, mniejszy hałas, mniejszy smog i więcej miejsc parkingowych :)

W stronę centrum buspas powinien rozpoczynać się na ul. Krzywoustego, od zjazdu z ul. Kowalskiej. W tej chwili są tam dwa pasy ogólne. Po realizacji projektu prawy pas powinien zostać zamieniony na buspas (przynajmniej w godzinach szczytu). Przed skrzyżowaniem mamy 4 pasy (dwa do skrętu w lewo, jeden do jazdy na wprost i jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo). Po realizacji projektu prawy pas lewoskrętu oraz skrajny prawy pas do jazdy na wprost powinny być zamienione w buspas. Tutaj buspas powinien się rozwidlać i prowadzić dalej ulicą Krzywoustego, Kromera, Most Warszawski, aż do Jedności Narodowej. Druga odnoga powinna prowadzić prawym pasem ulic Brucknera i Kochanowskiego do placu Grunwaldzkiego. Zapewni to sprawiedliwy podział ulicy, po jednym pasie dla komunikacji indywidualnej i po jednym dla komunikacji zbiorowej. Analogicznie powinny być wyznaczone buspasy w drugą stronę.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Przeznaczenie jednego pasa ruchu dla komunikacji zbiorowej w sposób drastyczny upośledzi przepustowość na tym ciągu komunikacyjnym, powodując sytuację w której autobusy nie będą miały możliwości skorzystania z wydzielonych pasów.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie z uwagami. Buspas można wyznaczyć przez poszerzenie jezdni na ul. Bolesława Krzywoustego pomiędzy wyjazdem z Psiego Pola a wjazdem na ul. Kowalską do trzech pasów ruchu i przeznaczenie prawego pasa dla jazdy autobusów i relacji włączania się i wyłączania z ul. B. Krzywoustego.
Kwota potrzebna na realizację zadania to 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

2 081

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 1 969
Papier 112

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 1 170
Mężczyźni 911

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.