Nr projektu. 9

Rowerowy Wrocław 2022 [WBO. 2022]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 2 999 994 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Mateusz Sernecki

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 3 000 000 zł. Projekt możliwy do realizacji w przypadku ograniczenia zakresu przez Lidera i wskazania priorytetowych odcinków.
Odc. 1 ul. Powstańców Śląskich/Racławicka - ocena pozytywna, szacunkowy koszt 750 000 zł.
Odc. 2 ul. Grot-Roweckiego - ocena pozytywna, Zarząd Dróg i Utrzymanie Miasta projektuje obecnie ciag pieszo rowerowy na wskazanym odcinku, projekt musiałby być zgodny z powstająca dokumentacją. Szacunkowy koszt 3 000 000 zł, możliwe jest ograniczenie odcinka do ul. Oboźnej z szacunkowym kosztem 2 000 000 zł.
Odc. 3 ul. Bystrzycka - ocena negatywa, działka nr 11/53, AM-15, obręb Popowice w użytkowaniu SM Gądów, Prezydent Wrocławia nie ma nie możliwości złożenia oświadczenia o dysponowaniu nią na cele budowlane.
Odc. 4 ul. Ofiar Oświęcimskich - ocena pozytywna, szacunkowy koszt 100 000 zł.
Odc. 5 ul. Trzebnicka/Zakładowa - ocena pozytywna, szacunkowy koszt 100 000 zł.
Odc. 6 Pasaż Pokoyhof - ocena negatywna, działka nr 41/1, AM-24, obręb Stare Miasto nie należy do Gminy Wrocław
W tym momencie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 9, 23.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 3 000 000 zł. Projekt możliwy do realizacji w przypadku ograniczenia zakresu przez Lidera i wskazania priorytetowych odcinków.
Odc. 1 ul. Powstańców Śląskich/Racławicka - ocena pozytywna, szacunkowy koszt 750 000 zł.
Odc. 2 ul. Grot-Roweckiego - ocena pozytywna, Zarząd Dróg i Utrzymanie Miasta projektuje obecnie ciag pieszo rowerowy na wskazanym odcinku, projekt musiałby być zgodny z powstająca dokumentacją. Szacunkowy koszt 3 000 000 zł, możliwe jest ograniczenie odcinka do ul. Oboźnej z szacunkowym kosztem 2 000 000 zł.
Odc. 3 ul. Bystrzycka - ocena negatywa, działka nr 11/53, AM-15, obręb Popowice w użytkowaniu SM Gądów, Prezydent Wrocławia nie ma nie możliwości złożenia oświadczenia o dysponowaniu nią na cele budowlane.
Odc. 4 ul. Ofiar Oświęcimskich - ocena pozytywna, szacunkowy koszt 100 000 zł.
Odc. 5 ul. Trzebnicka/Zakładowa - ocena pozytywna, szacunkowy koszt 100 000 zł.
Odc. 6 Pasaż Pokoyhof - ocena negatywna, działka nr 41/1, AM-24, obręb Stare Miasto nie należy do Gminy Wrocław
W tym momencie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 9, 23.

Opis projektu

Kontynuacja projektów Rowerowy Wrocław z poprzednich edycji WBO, których celem jest uzupełnienie dziur w sieci wrocławskich dróg rowerowych. Proponowane na ten rok lokalizacje: Powstańców Śląskich, Grota-Roweckiego, Bystrzycka, Ofiar Oświęcimskich, Trzebnicka, Pasaż Pokoyhoff.

Uzasadnienie projektu

Na wybranych ulicach brakuje dróg rowerowych, są one nieciągłe lub nieprzystosowane do realiów ruchu. Rowerzyści potrzebują infrastruktury, która zapewni im: bezpieczeństwo, wygodę, oraz bezpośredni i szybki dojazd do celu, żeby to umożliwić trzeba załatać trochę dziur w sieci dróg rowerowych we Wrocławiu

Grupa beneficjentów projektu

Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.

Elementy projektu

1 x ul. Powstańców Śląskich - dwukierunkowe połączenie rowerowe ulicy Racławickiej z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu z Hallera
1 x ul. Grota-Roweckiego - w pierwszym etapie droga rowerowa od ronda do ulicy Iwaszkiewicza (w kolejnym etapie - do granicy miasta)
1 x ul. Bystrzycka - przedłużenie drogi rowerowej do ul. Na Ostatnim Groszu
1 x ul. Ofiar Oświęcimskich - likwidacja schodków w przejściu pomiędzy Szewską a Świdnicką lub budowa krótkiej rampy, w miarę możliwości zastąpienie szlabanu na wjeździe na parking słupkiem chowanym w ziemi lub składanym (łatwym do ominięcia przez rowerzystów)
1 x ul. Trzebnicka - budowa przejazdu rowerowego obok istniejącego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z Zakładową, umożliwiającego włączenie się z drogi rowerowej na pas rowerowy w stronę centrum, uzupełnienie oznakowania jednokierunkowej drodze rowerowej po wschodniej stronie
1 x Pasaż Pokoyhoff - przystosowanie do ruchu rowerzystów poprzez likwidację zakazu przejazdu. Umożliwi to przejazd od Krupniczej w kierunku ul. Nowy Świat, obecnie nie ma możliwości legalnego przejazdu.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław

Załączniki

Kontakt z liderem projektu