Nr projektu. 79

Ronda turbinowe w ciągu ulicy Granicznej [WBO. 2022]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 100 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Wojciech Woźniak

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Ronda turbinowe faktycznie zwiększają płynność przejazdu samochodów, ale na ul. Granicznej większym problemem jest zbyt dużą prędkość jazdy kierowców i bezpieczne funkcjonowanie przejść dla pieszych. Przy obecnej organizacji ruchu na każdym z obu rond dochodzi rocznie do ok. 10 kolizji, nie należy więc zwiększać skali zagrożeń dla pieszych. Takie rozwiązanie uprzywilejowywałoby jednych uczestników ruchu kosztem zdrowia i życia innych. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Ronda turbinowe faktycznie zwiększają płynność przejazdu samochodów, ale na ul. Granicznej większym problemem jest zbyt dużą prędkość jazdy kierowców i bezpieczne funkcjonowanie przejść dla pieszych. Przy obecnej organizacji ruchu na każdym z obu rond dochodzi rocznie do ok. 10 kolizji, nie należy więc zwiększać skali zagrożeń dla pieszych. Takie rozwiązanie uprzywilejowywałoby jednych uczestników ruchu kosztem zdrowia i życia innych. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt ma na celu optymalizację przejazdu przez rondo Żołnierzy radiotechników oraz rondo Skalskiego. Poruszam się tą ulicą codziennie i z moich obserwacji wynika, że lewy pas służący do wjazdu na rondo prawie wcale nie jest używany a osoby korzystające z niego są zmuszone do zmiany pasa bezpośrednio na rondzie co powoduje niebezpieczne sytuacje a czasem kolizje. Dzięki zmianie sposobu wjazdu i zjazdu z obu tych rond będzie możliwe korzystanie z obu pasów ruchu wjeżdżając na nie jak i z nich zjeżdżając.

Uzasadnienie projektu

1) Poprawa płynności ruchu – zmniejszenie konieczności zatrzymania się wpływa pozytywnie na zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji z pojazdów.
2) Poprawa bezpieczeństwa – wyeliminowanie konieczności zmiany pasa ruchu bezpośrednio na rondzie po wjeździe lewym pasem

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy całej zachodniej części miasta, znaczna część kierujących podróżujących w stronę portu lotniczego, osoby dojeżdżające do Wrocławia, korzystające z ul. Granicznej.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Można szacować, że w chwili obecnej ul. Graniczną porusza się około 5000 pojazdów dziennie. Ilość ta wzrośnie po otwarciu tzw. osi zachodniej.

Elementy projektu

1 x Konsultacja z firmą projektową w celu wybrania najbardziej optymalnej wersji
1 x Wykonanie dokumentacji
18 x Oznakowanie pionowe
1 x Oznakowanie poziome

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: rondo Żołnierzy Radiotechników oraz rondo Skalskiego w ciągu ul. Granicznej

Osiedle: Jerzmanowo-Jarnołtów-Strachowice-Osiniec, Muchobór Wielki, Żerniki

Załączniki

Kontakt z liderem projektu