Nr projektu. 71
Ekspresowo tramwajem po Ślężnej [WBO. 2022]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zweryfikowany: 3 000 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 71, 72 i 73.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 71, 72 i 73.
Opis projektu
Projekt zakłada instalację systemu sterowania ruchem dającego priorytet dla tramwajów wzdłuż ulicy Ślężnej dzięki skrócony będzie czas jazdy tramwaju, pasażerowie zyskają szybszy i pewniejszy środek transportu. Urządzenia byłyby kompatybilne z istniejącymi urządzeniami w pojazdach MPK oraz przy infrastrukturze tramwajowej.
Uzasadnienie projektu
Projekt zakłada montaż systemu sterowania ruchem dającego priorytet. Obecnie po wyjeździe z pętli Park Południowy nie ma pierwszeństwa przez co musi ustąpić dużej fali aut wzdłuż ulicy Ślężnej. Kolejnym miejscem jest skrzyżowanie z ulicą Jaworową, gdzie w zależności od szczęścia traci "tylko" 30 sekund. Na skrzyżowaniu z ulicą Wiśniową nawet niewielkie opóźnienie skutkuje tym, że stałe cykle powodują kolejne 2 minuty opóźnienia. Podobnie na skrzyżowaniu z ulicą Kamienną. Montaż urządzeń oraz wdrożenie priorytetu może skrócić czas jazdy na tym odcinku o nawet 5 minut co przełoży się na zwiększenie atrakcyjności tramwajów, zmniejszy potrzebną liczbę wozów do obsługi tej linii.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie MPK Wrocław
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
5 tys. osób dziennie
Elementy projektu
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na skrzyżowaniu ulicy Ślężnej i Kamiennej
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na skrzyżowaniu ulicy Ślężnej i Wiśniowej
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na skrzyżowaniu ulicy Ślężnej i Jaworowej
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na przecięciu wschodniej jezdni Ślężnej przed pętlą Park Południowy
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Wrocław ulica Ślężna
Osiedle: Borek, Powstańców Śląskich
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.