Nr projektu. 71

Ekspresowo tramwajem po Ślężnej [WBO. 2022]

Głosów: 314

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zweryfikowany: 3 000 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 71, 72 i 73.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 71, 72 i 73.

Opis projektu

Projekt zakłada instalację systemu sterowania ruchem dającego priorytet dla tramwajów wzdłuż ulicy Ślężnej dzięki skrócony będzie czas jazdy tramwaju, pasażerowie zyskają szybszy i pewniejszy środek transportu. Urządzenia byłyby kompatybilne z istniejącymi urządzeniami w pojazdach MPK oraz przy infrastrukturze tramwajowej.

Uzasadnienie projektu

Projekt zakłada montaż systemu sterowania ruchem dającego priorytet. Obecnie po wyjeździe z pętli Park Południowy nie ma pierwszeństwa przez co musi ustąpić dużej fali aut wzdłuż ulicy Ślężnej. Kolejnym miejscem jest skrzyżowanie z ulicą Jaworową, gdzie w zależności od szczęścia traci "tylko" 30 sekund. Na skrzyżowaniu z ulicą Wiśniową nawet niewielkie opóźnienie skutkuje tym, że stałe cykle powodują kolejne 2 minuty opóźnienia. Podobnie na skrzyżowaniu z ulicą Kamienną. Montaż urządzeń oraz wdrożenie priorytetu może skrócić czas jazdy na tym odcinku o nawet 5 minut co przełoży się na zwiększenie atrakcyjności tramwajów, zmniejszy potrzebną liczbę wozów do obsługi tej linii.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK Wrocław

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

5 tys. osób dziennie

Elementy projektu

2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na skrzyżowaniu ulicy Ślężnej i Kamiennej
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na skrzyżowaniu ulicy Ślężnej i Wiśniowej
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na skrzyżowaniu ulicy Ślężnej i Jaworowej
2 x Montaż detekcji i pętli indukcyjnej na przecięciu wschodniej jezdni Ślężnej przed pętlą Park Południowy

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Wrocław ulica Ślężna

Osiedle: Borek, Powstańców Śląskich

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

314

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 313
Papier 1

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 150
Mężczyźni 164

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.