Nr projektu. 321

Tramwajowe przyspieszenie Krzyki-Klecina [WBO. 2022]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 3 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Marcin Murzyński

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza 6 000 000 zł. Dodatkowo budowa drugiego toru na tak krótkim odcinku nie poprawi w sposób znaczący przepustowości linii, dlatego gospodarność takiej inwestycji jest wątpliwa. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza 6 000 000 zł. Dodatkowo budowa drugiego toru na tak krótkim odcinku nie poprawi w sposób znaczący przepustowości linii, dlatego gospodarność takiej inwestycji jest wątpliwa. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt dotyczy dobudowy jednego toru na długości około 400 m od strony ulicy Karkonoskiej wraz z budową przystanku Braterska po zachodniej stronie ulicy Braterskiej

Uzasadnienie projektu

Celem projektu jest ograniczenie wąskiego gardła jakim jest jednotorowy odcinek na ulicy Przyjaźni. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko "czołówek"-sytuacja gdy 2 tramwaje spotykają się na jednym torze co powoduje sporą przerwę w obsłudze komunikacji tramwajowej i brak zaufania do korzystania z tramwajów.
Skrócenie jednotorowego odcinka umożliwi dodanie trzeciej linii tramwajowej np. 2 dzięki czemu pojazdy kursujące z Kleciny będą przejeżdżać koło węzła Dworzec Główny, gdyż jako jedna z nielicznych pętli we Wrocławiu, jest pozbawiona bezpośredniego połączenia z Dworcem Głównym.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK Wrocław

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

5000 osób, mieszkańcy osiedla Krzyki-Partynice oraz Klecina.

Elementy projektu

1 x Budowa jednotorowego odcinka o długości 400 m
1 x Budowa przystanku Braterska po zachodniej ulicy Braterskiej
7 x Przesadzenie drzew

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Wrocław, ulica Przyjaźni, północna strona istniejącego torowiska.

Osiedle: Krzyki-Partynice

Kontakt z liderem projektu