Nr projektu. 321
Tramwajowe przyspieszenie Krzyki-Klecina [WBO. 2022]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zgłoszony: 3 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Marcin Murzyński
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza 6 000 000 zł. Dodatkowo budowa drugiego toru na tak krótkim odcinku nie poprawi w sposób znaczący przepustowości linii, dlatego gospodarność takiej inwestycji jest wątpliwa. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt przekracza 6 000 000 zł. Dodatkowo budowa drugiego toru na tak krótkim odcinku nie poprawi w sposób znaczący przepustowości linii, dlatego gospodarność takiej inwestycji jest wątpliwa. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3 ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt dotyczy dobudowy jednego toru na długości około 400 m od strony ulicy Karkonoskiej wraz z budową przystanku Braterska po zachodniej stronie ulicy Braterskiej
Uzasadnienie projektu
Celem projektu jest ograniczenie wąskiego gardła jakim jest jednotorowy odcinek na ulicy Przyjaźni. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko "czołówek"-sytuacja gdy 2 tramwaje spotykają się na jednym torze co powoduje sporą przerwę w obsłudze komunikacji tramwajowej i brak zaufania do korzystania z tramwajów.
Skrócenie jednotorowego odcinka umożliwi dodanie trzeciej linii tramwajowej np. 2 dzięki czemu pojazdy kursujące z Kleciny będą przejeżdżać koło węzła Dworzec Główny, gdyż jako jedna z nielicznych pętli we Wrocławiu, jest pozbawiona bezpośredniego połączenia z Dworcem Głównym.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie MPK Wrocław
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
5000 osób, mieszkańcy osiedla Krzyki-Partynice oraz Klecina.
Elementy projektu
1 x Budowa jednotorowego odcinka o długości 400 m
1 x Budowa przystanku Braterska po zachodniej ulicy Braterskiej
7 x Przesadzenie drzew
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Wrocław, ulica Przyjaźni, północna strona istniejącego torowiska.
Osiedle: Krzyki-Partynice