Nr projektu. 280

Modernizacja przystanku ROD Storczyk na ul. Kutrzeby [WBO. 2022]

Głosów: 305

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zweryfikowany: 750 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 1 000 000 zł

  • Projekt osiedlowy
  • Lider projektu: Rafał Skocelas

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.

Opis projektu

Projekt składa się z trzech części. Pierwsza to budowa zatoczki autobusowej lub postawienia wiaty przy przystanku ROD Storczyk dla pasażerów wsiadających/wysiadających do/z autobusu jadącego od centrum. Druga część to modernizacja drogi przy istniejącej zatoczce (dziurawa droga gruntowa). Trzecia to doświetlenie przystanku oraz drogi gruntowej prowadzącej do niego od ulicy Opalowej.

Uzasadnienie projektu

Motywacją projektu jest bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia. Stan przystanku ROD Storczyk stanowi zagrożenie dla pasażerów, którzy z jednej strony drogi zmuszeni są wsiadać/wysiadać z pobocza, zaraz obok samochodów jadących nieoświetloną i dziurawą drogą. Zatoczka po drugiej stronie jest z kolei zbudowana na dziurawej (a przy opadach również błotnistej) drodze gruntowej, która nie nadaje się nawet na pobocze. Zarówno przystanek jak i droga prowadząca do niego od ulicy Opalowej są nieoświetlone, co stanowi zagrożenie nie tylko dla pieszych, ale też kierowców i rowerzystów korzystających z tego odcinka drogi.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy Wrocławia korzystający z przystanku ROD Storczyk, a także wszyscy kierowcy przejeżdżający ulicą Kutrzeby obawiający się o bezpieczeństwo pieszych na nieoświetlonym przystanku

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

bezpośrednio ~200-300 użytkowników przystanku
pośrednio wszyscy kierowcy przejeżdżający przez to niebezpieczne miejsce

Elementy projektu

1 x zatoczka autobusowa lub inne bezpieczne rozwiązanie
1 x modernizacja drogi przy istniejącej zatoczce
1 x oświetlenie od skrzyżowania Kutrzeby i Opalowej do przystanku

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: punkty = dwie zatoczki lub zatoczka + wiata linia = odcinek bezwzględnie wymagający oświetlenia

Osiedle: Ołtaszyn

Załączniki

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

305

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 305
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 176
Mężczyźni 129

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.