Nr projektu. 280
Modernizacja przystanku ROD Storczyk na ul. Kutrzeby [WBO. 2022]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zweryfikowany: 750 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt osiedlowy: do 1 000 000 zł
- Projekt osiedlowy
- Lider projektu: Rafał Skocelas
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.
Opis projektu
Projekt składa się z trzech części. Pierwsza to budowa zatoczki autobusowej lub postawienia wiaty przy przystanku ROD Storczyk dla pasażerów wsiadających/wysiadających do/z autobusu jadącego od centrum. Druga część to modernizacja drogi przy istniejącej zatoczce (dziurawa droga gruntowa). Trzecia to doświetlenie przystanku oraz drogi gruntowej prowadzącej do niego od ulicy Opalowej.
Uzasadnienie projektu
Motywacją projektu jest bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia. Stan przystanku ROD Storczyk stanowi zagrożenie dla pasażerów, którzy z jednej strony drogi zmuszeni są wsiadać/wysiadać z pobocza, zaraz obok samochodów jadących nieoświetloną i dziurawą drogą. Zatoczka po drugiej stronie jest z kolei zbudowana na dziurawej (a przy opadach również błotnistej) drodze gruntowej, która nie nadaje się nawet na pobocze. Zarówno przystanek jak i droga prowadząca do niego od ulicy Opalowej są nieoświetlone, co stanowi zagrożenie nie tylko dla pieszych, ale też kierowców i rowerzystów korzystających z tego odcinka drogi.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia korzystający z przystanku ROD Storczyk, a także wszyscy kierowcy przejeżdżający ulicą Kutrzeby obawiający się o bezpieczeństwo pieszych na nieoświetlonym przystanku
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
bezpośrednio ~200-300 użytkowników przystanku
pośrednio wszyscy kierowcy przejeżdżający przez to niebezpieczne miejsce
Elementy projektu
1 x zatoczka autobusowa lub inne bezpieczne rozwiązanie
1 x modernizacja drogi przy istniejącej zatoczce
1 x oświetlenie od skrzyżowania Kutrzeby i Opalowej do przystanku
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt osiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: punkty = dwie zatoczki lub zatoczka + wiata linia = odcinek bezwzględnie wymagający oświetlenia
Osiedle: Ołtaszyn
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.