Nr projektu. 259
Otwarte drzwi - warsztaty w Familijnej Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej [WBO. 2022]
Kategoria: nieinwestycyjne
Budżet zgłoszony: 45 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt osiedlowy: do 1 000 000 zł
- Projekt osiedlowy
- Lider projektu: Klaudia Osmólska
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ z założenia wskazuje konkretnego wykonawcę, co jest niezgodne z przepisami o prawie zamówień publicznych. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ z założenia wskazuje konkretnego wykonawcę, co jest niezgodne z przepisami o prawie zamówień publicznych. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt polega na przeprowadzeniu cyklu warsztatów i zajęć terapeut., które mają na celu pozwolić sobie radzić ze skutkami zarówno w sferze interakcji funkcjonowania w gr., jak i zniwelować psychosomatyczne skutki związane z poczuciem bezpieczeństwa i osamotnienia. W proj. weźmie udział 90 os. (60 dzieci i 30 os. dor.). Proj. skupia się na zdiagnozowaniu problemu wyobcowania i trudności społ. wynikających z izolacji związanej z pandemią COVID-19. W proj. zaplanowano organizację warsztatów w trzech grupach wiekowych oraz rodziców. Dla dorosłych przewidziano odpowiednie warsztaty, podczas których zostaną zapoznani z formami pomocy dla swoich dzieci w uspołecznianiu i odważnym wchodzeniu w relacje.
Uzasadnienie projektu
Problem izolacji związanej z pandemią wskazuje na trudności z wchodzeniem w relacje rówieśnicze. MEiN zleciło wykonanie raportu "Jak wspierać uczniów rok po pandemii? Wyzwania i rekomendacje z obszaru wych., profilaktyki i zdrowia psychicznego", który wykazał, że trwający od 2 lat czas epidemii związany z nim reżim sanitarny, a także nauczanie zdalne doprowadziło do znaczącego osłabienia kondycji psychicznej. Nasiliły się przejawy depresji, lęki, smutek i osamotnienie, przygnębienie, wyczerpanie, utrata energii, motywacji, żal i frustracja z powodu utraty szans, uczucie rezygnacji itp. Wg badań z 2020 mniej niż połowa nastolatków dobrze radzi sobie psychicznie, otrzymując w czasie epidemii i izolacji wystarczające wsparcie.
Grupa beneficjentów projektu
Beneficjentami projektu są dzieci od 5 do 15 rż. oraz ich rodzice/opiekunowie zamieszkujące osiedle Ołbin.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Liczba uczniów objętych wsparciem: 60, Liczba rodziców/ opiekunów objętych wsparciem: 30.
Elementy projektu
8 x Warsztaty rozpoznawcze "Chcemy się poznać"
8 x Terapie grupowe - trening umiejętności poznawczych
9 x Warsztaty dla rodziców
4 x Terapie grupowe dla dzieci - terapia sensoplastyczna
10 x Terapie grupowe dla dzieci - warsztat dramy
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt osiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Siedziba Poradni znajduje się przy ul. Jedności Narodowej 117.
Osiedle: Nadodrze