Nr projektu. 195

Rondo Reagana na poziomie- budowa peronów na rondzie Reagana. [WBO. 2022]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 1 000 000 zł

  • Projekt osiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Nie ma technicznych możliwości podwyższenia peronów z uwagi na zamontowanie podwójnej szyny, pozwalającej na szybszy przejazd pojazdów szynowych na pl. Grunwaldzkim. MPK Wrocław w roku 2020 przeprowadziło wyniesienie nawierzchni peronów południowych na Rondzie Reagana. Analizowana była również możliwość wyniesienie peronów północnych, jednak nie jest to możliwe z uwagi na występujący na nich podwójny tor, który zrealizowany został z uwagi na zapewnienie większej przepustowości węzła. Obecnie nie jest możliwe wykonanie zmiany układu torowego bez ingerencji w układ ruchowy całości Ronda. W związku z koniecznością zachowania odległości pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju i wyniesionego peronu konieczna byłaby likwidacja drugiego toru, modyfikacja istniejących rozjazdów torowych (np. modyfikacja geometrii krzyżownic, łuków). Wiąże się to też z rozebraniem i ponownym wykonaniem nawierzchni betonowej, a także robotami właściwymi, czyli wyniesieniem krawędzi peronów do oczekiwanej wysokości. Taki zakres robót przekracza maksymalną dla projektów WBO 2022 kwotę 3 000 000 zł. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Nie ma technicznych możliwości podwyższenia peronów z uwagi na zamontowanie podwójnej szyny, pozwalającej na szybszy przejazd pojazdów szynowych na pl. Grunwaldzkim. MPK Wrocław w roku 2020 przeprowadziło wyniesienie nawierzchni peronów południowych na Rondzie Reagana. Analizowana była również możliwość wyniesienie peronów północnych, jednak nie jest to możliwe z uwagi na występujący na nich podwójny tor, który zrealizowany został z uwagi na zapewnienie większej przepustowości węzła. Obecnie nie jest możliwe wykonanie zmiany układu torowego bez ingerencji w układ ruchowy całości Ronda. W związku z koniecznością zachowania odległości pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju i wyniesionego peronu konieczna byłaby likwidacja drugiego toru, modyfikacja istniejących rozjazdów torowych (np. modyfikacja geometrii krzyżownic, łuków). Wiąże się to też z rozebraniem i ponownym wykonaniem nawierzchni betonowej, a także robotami właściwymi, czyli wyniesieniem krawędzi peronów do oczekiwanej wysokości. Taki zakres robót przekracza maksymalną dla projektów WBO 2022 kwotę 3 000 000 zł. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz § 3ust. 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt zakłada budowę peronów po stronie północnej (bliżej Pasażu Grunwaldzkiego) na Rondzie Reagana a tym samym ułatwienie korzystania z pojazdów MPK a tym samym, po zbudowaniu wygodnych krawędzi w 2020 by w pełni dostosować cały węzeł do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.

Uzasadnienie projektu

Rondo Reagana to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych. Niestety, niska krawędź przystanków utrudnia wsiadanie osobom starszym, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi. Przez to wsiadanie i wysiadanie pasażerów trwa dłużej - tracimy na tym WSZYSCY! Dość niewygodnej wspinaczki do autobusu czy tramwaju.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie komunikacji miejskiej, zwłaszcza osoby z ograniczoną mobilnością- starsze, których ze względu na starzenie się społeczeństwa będzie przybywać, niepełnosprawne oraz rodzice z wózkami.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

10 tys. dziennie.

Elementy projektu

2 x Budowa peronów
2 x Wymiana rozjazdów

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Wrocław, Rondo Reagana

Osiedle: Plac Grunwaldzki

Kontakt z liderem projektu