Nr projektu. 139
Lokalna naprawa pokrycia asfaltowego [WBO. 2022]
Kategoria: drogowe
Budżet zgłoszony: 3 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Iurii Panchenko
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jest przede wszystkim projektem utrzymaniowym, generującym stałe wysokie koszty obsługi. Bieżąca naprawa ubytków we Wrocławiu prowadzona jest w ramach robót eksploatacyjnych przez Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 6) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jest przede wszystkim projektem utrzymaniowym, generującym stałe wysokie koszty obsługi. Bieżąca naprawa ubytków we Wrocławiu prowadzona jest w ramach robót eksploatacyjnych przez Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 6) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Koszty pójdą na produkowanie tych trzech urządzeń na przyczepie samochodowej. Tę metodę z powodzeniem stosują Wielka Brytania. USA, Kanada. Wykorzystanie danego urządzenia pozwala naprawiać pęknięcia i jamy w nawierzchni drogowej w kilku etapach.
Urządzenie 1 - rozmieszczamy nad uszkodzonym miejscem w asfalcie. Po nagrewu asfaltu dodajemy potrzebną ilość "świeżego" albo z Urządzenia 2 - starego "odnowionego" w który dobawiono gudron z Urządzenia - 3, po czym ubijać.
Uzasadnienie projektu
To pozwoli mniejszym kosztem utrzymywać drogi w należnym stanie, bez usuwania starej nawierzchni.
Jest dość kompaktne, te 3 urządzenia rozmieszczają się na przyczepie samochodowej.
Grupa beneficjentów projektu
Będzie korzystne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz pieszych
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
około 150 000 osób
Elementy projektu
4 x urządzenie - 1, dla rozgrzewania asfaltu w miejscu jego uszkodzenia
4 x urządzenie - 2, dla resajklingu starego asfaltu w stan roboczy
4 x urządzenie - 3, gudronator portatywny
1 x założenie i obsługa firmy
1 x wynajęcie pomieszczenia dla składania urządzeń
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: cały Wrocław
Osiedle: Wrocław