Nr projektu. 139

Lokalna naprawa pokrycia asfaltowego [WBO. 2022]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 3 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Iurii Panchenko

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jest przede wszystkim projektem utrzymaniowym, generującym stałe wysokie koszty obsługi. Bieżąca naprawa ubytków we Wrocławiu prowadzona jest w ramach robót eksploatacyjnych przez Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 6) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jest przede wszystkim projektem utrzymaniowym, generującym stałe wysokie koszty obsługi. Bieżąca naprawa ubytków we Wrocławiu prowadzona jest w ramach robót eksploatacyjnych przez Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 6) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Koszty pójdą na produkowanie tych trzech urządzeń na przyczepie samochodowej. Tę metodę z powodzeniem stosują Wielka Brytania. USA, Kanada. Wykorzystanie danego urządzenia pozwala naprawiać pęknięcia i jamy w nawierzchni drogowej w kilku etapach.
Urządzenie 1 - rozmieszczamy nad uszkodzonym miejscem w asfalcie. Po nagrewu asfaltu dodajemy potrzebną ilość "świeżego" albo z Urządzenia 2 - starego "odnowionego" w który dobawiono gudron z Urządzenia - 3, po czym ubijać.

Uzasadnienie projektu

To pozwoli mniejszym kosztem utrzymywać drogi w należnym stanie, bez usuwania starej nawierzchni.
Jest dość kompaktne, te 3 urządzenia rozmieszczają się na przyczepie samochodowej.

Grupa beneficjentów projektu

Będzie korzystne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz pieszych

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

około 150 000 osób

Elementy projektu

4 x urządzenie - 1, dla rozgrzewania asfaltu w miejscu jego uszkodzenia
4 x urządzenie - 2, dla resajklingu starego asfaltu w stan roboczy
4 x urządzenie - 3, gudronator portatywny
1 x założenie i obsługa firmy
1 x wynajęcie pomieszczenia dla składania urządzeń

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: cały Wrocław

Osiedle: Wrocław

Załączniki

Kontakt z liderem projektu