Nr projektu. 127

OŚWIECONY PARK TYSIĄCLECIA. Nowy Dwór-Muchobór-Kuźniki-Żerniki [WBO. 2022]

Głosów: 573

Kategoria: inne

Budżet zweryfikowany: 1 300 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Aleksander Szymański

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie oświetlenia po wschodniej stronie rzeki Ślezy, wzdłuż linii kolejowej, jednak zamiast lamp solarnych powinno być zastosowane oświetlenie sieciowe. Podstawową wadą lamp solarnych jest bardzo niska wydajność w szczególności w okresie zimowym, gdy dzień jest krótki. Fotoogniwa działają słabiej, a niska temperatura obniża wydajność akumulatorów, co skutkuje brakiem oświetlenia w godzinach, w których to oświetlenie jest niezbędne. Dodatkowo efekt ekologiczny takiej inwestycji jest bardzo wątpliwy z uwagi na zastosowanie akumulatora, który posiada określoną żywotność oraz wysoki „ślad węglowy” występujący przy jego produkcji i utylizacji. Dla warunków miejskich bardziej efektywnym, ekologicznym oraz estetycznym rozwiązaniem jest budowanie standardowych urządzeń oświetlenia parkowego.
Negatywna ocena dla oświetlenia części leśnej parku w celu ograniczenia niekorzystnego dla nietoperzy oraz innych gatunków zwierząt zjawiska „zanieczyszczenia światłem”. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 300 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie oświetlenia po wschodniej stronie rzeki Ślezy, wzdłuż linii kolejowej, jednak zamiast lamp solarnych powinno być zastosowane oświetlenie sieciowe. Podstawową wadą lamp solarnych jest bardzo niska wydajność w szczególności w okresie zimowym, gdy dzień jest krótki. Fotoogniwa działają słabiej, a niska temperatura obniża wydajność akumulatorów, co skutkuje brakiem oświetlenia w godzinach, w których to oświetlenie jest niezbędne. Dodatkowo efekt ekologiczny takiej inwestycji jest bardzo wątpliwy z uwagi na zastosowanie akumulatora, który posiada określoną żywotność oraz wysoki „ślad węglowy” występujący przy jego produkcji i utylizacji. Dla warunków miejskich bardziej efektywnym, ekologicznym oraz estetycznym rozwiązaniem jest budowanie standardowych urządzeń oświetlenia parkowego.
Negatywna ocena dla oświetlenia części leśnej parku w celu ograniczenia niekorzystnego dla nietoperzy oraz innych gatunków zwierząt zjawiska „zanieczyszczenia światłem”. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 300 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.

Opis projektu

Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i podniesienie atrakcyjności parku, znajdującego się w sąsiedztwie kilku dużych osiedli, szczególnie w godzinach późno wieczornych. Niezbędne jest więc doposażenie alejek oraz polany z miejscami do grillowania w oświetlenie oraz montaż skrzynki elektrycznej (zamykanej) z możliwością podłączenia urządzeń elektrycznych.
Stworzy to możliwości:
- korzystania z parku nie tylko w dzień ale również po zapadnięciu zmroku,
- organizacji imprez plenerowych, które sprzyjałyby integracji mieszkańców nie tylko sąsiadujących ze sobą osiedli.
Warto zaznaczyć, że usytuowanie daje możliwość organizacji wielu przedsięwzięć bez zakłócania ciszy i spokoju okolicznych mieszkańców.

Uzasadnienie projektu

Otwarcie Parku spotkało się z ogromnym zainteresowaniem mieszkańców okolicznych osiedli z uwagi na brak takich miejsc w okolicy, powstałe miejsca do grillowania na polanie otworzyły możliwość spotkań całych rodzin, alejki pełne zieleni sprzyjają spacerom osób w różnym wieku, są również atrakcją dla rowerzystów i biegaczy, zimową porą górki przyciągają amatorów nie tylko sanek, jednak wszystkie te aktywności ograniczone są do wczesnych godzin wieczornych. Oświetlenie tego terenu bez wątpienia zwiększy jego atrakcyjność oraz bezpieczeństwo osób korzystających również po zmroku. Oświetlenie polany do grillowania przyczyni się na pewno do poprawy czystości miejsca (sprzątanie po spotkaniach plenerowych przy świetle).

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy osiedli: Nowy Dwór, Muchobór Mały, Muchobór Wielki, Kuźniki, Żerniki a także wszyscy mieszkańcy Wrocławia i nie tylko odwiedzający Park Tysiąclecia.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

ok. 47 500 beneficjentów projektu

Elementy projektu

100 x Lampa uliczna
2 x Skrzynka przyłączeniowa elektryczna

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Park Tysiąclecia we Wrocławiu

Osiedle: Żerniki , Muchobór Wielki, Nowy Dwór

Załączniki

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

573

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 573
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 311
Mężczyźni 262

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.