Nr projektu. 96

Mobilna wszechnica wiedzy o transporcie [WBO. 2021]

Głosów: 90

Kategoria: rewitalizacja

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Krzysztof Kołodziejczyk

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.

Opis projektu

Wagon Linke-Hofmann Standard o numerze taborowym 1192 pochodzi z 1929 r. i znajduje się obecnie w złym stanie technicznym. Wymagana jest jego gruntowna renowacja, przywracająca mu stan nadający się do regularnej eksploatacji jako pojazd silnikowy. W tym celu należy odtworzyć brakujące okna, siedzenia i wyposażenie oraz instalację elektryczną. Wagon byłby wyposażony m.in. w okrągłe tablice numerowe, obrotowe tablice kierunkowe, dębową boazerię wnętrza, mosiężne klamki, uchwyty, dzwonki i okucia. By pełnił funkcję mobilnej wszechnicy wiedzy o transporcie, tramwaj należy też doposażyć w elementy multimedialne (np. ekrany dotykowe), choć nie mogą one zaburzyć jego zabytkowego charakteru (wagon jest bowiem wpisany do rejestru zabytków).

Uzasadnienie projektu

We Wrocławiu liczba osób korzystających z publicznej komunikacji miejskiej jest ciągle niższa niż w zachodnich miastach podobnej wielkości. W ostatnich latach nie odnotowujemy w tym względzie jakiegoś wyraźnego wzrostu. By temu przeciwdziałać, należy zmienić zachowania komunikacyjne i edukować społeczeństwo na temat zalet korzystania z transportu zbiorowego. Trzeba uświadomić wrocławianom znaczenie zrównoważonego transportu w rozwoju miasta poprzez wydarzenia edukacyjne skierowane do różnych grup wiekowych, takie jak regularne wystawy taboru, gry miejskie i lekcje edukacyjne w szkołach lub przestrzeni miejskiej. Tramwajowa wszechnica wiedzy mogła by być używana właśnie do tego celu.

Grupa beneficjentów projektu

Beneficjentami projektu będą wszyscy mieszkańcy Wrocławia, ale także osoby spoza miasta, zwłaszcza grupy przedszkole i szkolne, dla których byłby to ciekawy sposób zdobywania wiedzy.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Liczba beneficjentów projektu jest nieograniczona, limitowana jedynie pojemnością tramwaju i częstotliwością jego wykorzystania. Nie ogranicza się tylko dla wrocławian, ale obejmuje też turystów.

Elementy projektu

1 x Remont tramwaju Linke-Hofmann Standard
1 x Wyposażenie tramwaju w celu stworzenia mobilnego centrum edukacji transportowej

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Tramwaj Linke-Hofmann Standard o numerze taborowym 1192 obecnie stacjonuje na terenie dawnej zajezdni tramwajowej Popowice przy ul. Legnickiej 65A. Po remoncie będzie mógł jednak przemieszczać się po wszystkich wrocławskich torowiskach, stąd projekt ma charakter ponadosiedlowy.

Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.

Załączniki

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

90

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 90
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 31
Mężczyźni 59

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.