Nr projektu. 62

RONDO u zbiegu ulicy I.S. Avicenny z drogą wojewódzką nr 347 ( ulica Mokronoska i ulica Wiejska) [WBO. 2021]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Agnieszka Rogalińska

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Po ponownym sprawdzeniu podtrzymujemy ocenę, że konkretne rozwiązanie w zakresie przebudowy skrzyżowania ulic Wiejska-Awicenny-Mokronoska-Cesarzowicka we Wrocławiu powinno być wypracowane w ramach prowadzonych przez miasto prac projektowych, w ramach których przewiduje się sygnalizację świetlną. Tym samym projekt WBO jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 3), 8) i 9) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ skrzyżowanie jest w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej, która przewiduje sygnalizację świetlną. Sprawa przebudowy skrzyżowania była analizowana wielowariantowo, po analizie wybrano jako najbardziej efektywną dla wskazanego miejsca budowę skrzyżowania skanalizowanego z sygnalizacja akomodacyjną. Wariant z rondem oceniono jako nieefektywny i nieadekwatny do wielkości natężeń ruchu na przedmiotowym skrzyżowaniu. Tym samym projekt WBO jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 3), 8) i 9) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

RONDO na styku I.S. Avicenny z drogą wojewódzką 347 jest niezbędne do rozładowania zatorów oraz zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników ruchu, zarówno kierowców jak i pieszych. W miejscu wskazanym do budowy ronda codziennie od rana do wieczora tworzą się wielokilometrowe korki, zbieg trzech ulic gromadzi ruch z AOW, A4, ze strefy ekonomicznej w Bielanach Wrocławskich. Wskazana lokalizacja posiada potencjał do rozbudowy infrastruktury drogowej. Dobrze oświetlone, odpowiednio oznakowane rondo z bezpiecznymi, wyniesionymi przejściami dla pieszych , przejazdami dla rowerów oraz niekolidującymi pasami ruchu rozładuje korki notorycznie występujące w tym miejscu.

Uzasadnienie projektu

Celem Projektu jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom ruchu, kierowcom oraz pieszym, Okolice planowanego ronda są obciążone dużym natężeniem ruchu drogowego, długie oczekiwanie w wielokilometrowych korkach powoduje frustarcje kierowców do tego skąpe oświetlenie i źle osadzone przejścia dla pieszych powodują olbrzymie zagrożenie dla zdrowia i życia. Budowa ronda zapewni płynność ruchu w tym miejscu, odpowiednio oświetlone przejścia bezpieczeństwo.

Grupa beneficjentów projektu

Grupą beneficjentów są przede wszystkim mieszkańcy Oporowa, Muchoboru Wielkiego, Kleciny, Grabiszyna, Krzyków i wszyscy zmierzający na lotnisko, AOW lub A4!

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Szcunkowo odbiorcami Projektu będzie co najmniej 62 000 osób

Elementy projektu

1 x Dokumentacja Projektowa
1 x Roboty budowlane
1 x Inspektor nadzoru

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Oporów - skrzyżowanie Avicenny z DW347

Osiedle: Oporów

Kontakt z liderem projektu