Nr projektu. 46

Rondo Reagana na poziomie! Budowa peronów na Rondzie Reagana! [WBO. 2021]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Piotr Palacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. MPK Wrocław w roku 2020 przeprowadziło wyniesienie nawierzchni peronów południowych na Rondzie Reagana. Analizowana była również możliwość wyniesienie peronów północnych, jednak nie jest to możliwe z uwagi na występujący na nich podwójny tor, który zrealizowany został z uwagi na zapewnienie większej przepustowości węzła. Obecnie nie jest możliwe wykonanie zmiany układu torowego bez ingerencji w układ ruchowy całości Ronda. W związku z koniecznością zachowania odległości pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju i wyniesionego peronu konieczna byłaby likwidacja drugiego toru, modyfikacja istniejących rozjazdów torowych (np. modyfikacja geometrii krzyżownic, łuków). Wiąże się to też z rozebraniem i ponownym wykonaniem nawierzchni betonowej a także robotami właściwymi czyli wyniesieniem krawędzi peronów do oczekiwanej wysokości. Taki zakres robót przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 2 000 000 zł. Tym samym projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. MPK Wrocław w roku 2020 przeprowadziło wyniesienie nawierzchni peronów południowych na Rondzie Reagana. Analizowana była również możliwość wyniesienie peronów północnych, jednak nie jest to możliwe z uwagi na występujący na nich podwójny tor, który zrealizowany został z uwagi na zapewnienie większej przepustowości węzła. Obecnie nie jest możliwe wykonanie zmiany układu torowego bez ingerencji w układ ruchowy całości Ronda. W związku z koniecznością zachowania odległości pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju i wyniesionego peronu konieczna byłaby likwidacja drugiego toru, modyfikacja istniejących rozjazdów torowych (np. modyfikacja geometrii krzyżownic, łuków). Wiąże się to też z rozebraniem i ponownym wykonaniem nawierzchni betonowej a także robotami właściwymi czyli wyniesieniem krawędzi peronów do oczekiwanej wysokości. Taki zakres robót przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 2 000 000 zł. Tym samym projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt zakłada budowę peronów po stronie północnej na Rondzie Reagana(od strony Pasażu Grunwaldzkiego) a tym samym ułatwienie korzystania z pojazdów MPK na całym Rondzie.

Uzasadnienie projektu

Rondo Reagana to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych. Niestety, niska krawędź przystanków utrudnia wsiadanie osobom starszym, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi. Przez to wsiadanie i wysiadanie pasażerów trwa dłużej - tracimy na tym WSZYSCY! W 2020 przebudowano perony nr 3 i 4, jednakże nr 1 i 2 ze względu na splot szyn nie są dostosowane dla pasażerów. W ten sposób całe Rondo byłoby wygodnym miejscem pod przesiadki.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK, zwłaszcza osoby z ograniczoną mobilnością- starsi, niepełnosprawni, rodzice z wózkami dziecięcymi.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

10 tys.

Elementy projektu

2 x Korekta łuków szyn odcinek około 30 m
2 x Budowa peronów

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Rondo Reagana, perony 1 i 2 (strona północna).

Osiedle: Plac Grunwaldzki

Załączniki

Kontakt z liderem projektu