Nr projektu. 46
Rondo Reagana na poziomie! Budowa peronów na Rondzie Reagana! [WBO. 2021]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie. MPK Wrocław w roku 2020 przeprowadziło wyniesienie nawierzchni peronów południowych na Rondzie Reagana. Analizowana była również możliwość wyniesienie peronów północnych, jednak nie jest to możliwe z uwagi na występujący na nich podwójny tor, który zrealizowany został z uwagi na zapewnienie większej przepustowości węzła. Obecnie nie jest możliwe wykonanie zmiany układu torowego bez ingerencji w układ ruchowy całości Ronda. W związku z koniecznością zachowania odległości pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju i wyniesionego peronu konieczna byłaby likwidacja drugiego toru, modyfikacja istniejących rozjazdów torowych (np. modyfikacja geometrii krzyżownic, łuków). Wiąże się to też z rozebraniem i ponownym wykonaniem nawierzchni betonowej a także robotami właściwymi czyli wyniesieniem krawędzi peronów do oczekiwanej wysokości. Taki zakres robót przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 2 000 000 zł. Tym samym projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie. MPK Wrocław w roku 2020 przeprowadziło wyniesienie nawierzchni peronów południowych na Rondzie Reagana. Analizowana była również możliwość wyniesienie peronów północnych, jednak nie jest to możliwe z uwagi na występujący na nich podwójny tor, który zrealizowany został z uwagi na zapewnienie większej przepustowości węzła. Obecnie nie jest możliwe wykonanie zmiany układu torowego bez ingerencji w układ ruchowy całości Ronda. W związku z koniecznością zachowania odległości pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju i wyniesionego peronu konieczna byłaby likwidacja drugiego toru, modyfikacja istniejących rozjazdów torowych (np. modyfikacja geometrii krzyżownic, łuków). Wiąże się to też z rozebraniem i ponownym wykonaniem nawierzchni betonowej a także robotami właściwymi czyli wyniesieniem krawędzi peronów do oczekiwanej wysokości. Taki zakres robót przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 2 000 000 zł. Tym samym projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę peronów po stronie północnej na Rondzie Reagana(od strony Pasażu Grunwaldzkiego) a tym samym ułatwienie korzystania z pojazdów MPK na całym Rondzie.
Uzasadnienie projektu
Rondo Reagana to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych. Niestety, niska krawędź przystanków utrudnia wsiadanie osobom starszym, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi. Przez to wsiadanie i wysiadanie pasażerów trwa dłużej - tracimy na tym WSZYSCY! W 2020 przebudowano perony nr 3 i 4, jednakże nr 1 i 2 ze względu na splot szyn nie są dostosowane dla pasażerów. W ten sposób całe Rondo byłoby wygodnym miejscem pod przesiadki.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie MPK, zwłaszcza osoby z ograniczoną mobilnością- starsi, niepełnosprawni, rodzice z wózkami dziecięcymi.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
10 tys.
Elementy projektu
2 x Korekta łuków szyn odcinek około 30 m
2 x Budowa peronów
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Rondo Reagana, perony 1 i 2 (strona północna).
Osiedle: Plac Grunwaldzki