Nr projektu. 35

Tablice informacyjne dla mieszkańców Wrocławia - Program Tablica+ = Edycja 1 [WBO. 2021]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Mateusz Całkowski

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ w tej chwili trwa jeszcze modernizacja obecnego systemu tablic informacyjnych DIP. Modernizacja ma charakter kompleksowy i obejmie większą ilość tablic DIP niż tylko te, które zostały wskazane w projektach WBO 2021. Ich lokalizacja będzie rozpatrywana w obszarze całych rejonów miasta. Negatywnie została oceniona propozycja lokalizacji pojedynczych tablic, ze względu na duże koszty związane z opracowaniem dokumentacji projektowej, zakupem pojedynczych tablic i ich doposażeń, a przede wszystkim w wielu przypadkach (z uwagi na system ITS) kosztowną budowę sieci doprowadzającej - Miejskich Kanałów Technicznych. Budowa pojedynczych tablic, w oderwaniu od planów rozwoju całego systemu byłaby niegospodarna, a wiec sprzeczna z § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Zgłoszone w projekcie lokalizacje tablic DIP są gromadzone przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta i zostaną uwzględnione w planach realizacyjnych budowy tablic DIP na terenie Wrocławia. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ w tej chwili trwa jeszcze modernizacja obecnego systemu tablic informacyjnych DIP. Modernizacja ma charakter kompleksowy i obejmie większą ilość tablic DIP niż tylko te, które zostały wskazane w projektach WBO 2021. Ich lokalizacja będzie rozpatrywana w obszarze całych rejonów miasta. Negatywnie została oceniona propozycja lokalizacji pojedynczych tablic, ze względu na duże koszty związane z opracowaniem dokumentacji projektowej, zakupem pojedynczych tablic i ich doposażeń, a przede wszystkim w wielu przypadkach (z uwagi na system ITS) kosztowną budowę sieci doprowadzającej - Miejskich Kanałów Technicznych. Budowa pojedynczych tablic, w oderwaniu od planów rozwoju całego systemu byłaby niegospodarna, a wiec sprzeczna z § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Zgłoszone w projekcie lokalizacje tablic DIP są gromadzone przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta i zostaną uwzględnione w planach realizacyjnych budowy tablic DIP na terenie Wrocławia. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Pierwsza edycja programu Tablica+ zakłada utworzenie nowych tablic w miejscach, gdzie buduje się coraz więcej osiedli. Aktualnie w tych miejscach brakuje mieszkańcom tablic informacyjnych i często zastanawiają się: ''Gdzie jest ten autobus/tramwaj!?''
Projekt według założeń byłby realizowany na czterech osiedlach:
-> Wojszyce
-> Krzyki-Partynice
-> Klecina
-> Oporów
Tablice elektroniczne są potrzebne, ponieważ często dochodzi do różnych zdarzeń, które powodują opóźnienia pojazdów komunikacji publicznej. Co ważne - tablice elektroniczne o tym informują. Wielu mieszkańców stoi na przystankach i przykładowo nie wie dlaczego ich pojazd od dłuższego czasu nie przyjeżdża. Projekt zachęca mieszkańców do korzystania z pojazdów MPK Wrocław.

Uzasadnienie projektu

Na terenie osiedli: Oporów, Klecina, Wojszyce oraz Krzyki-Partynice nie ma tablic elektronicznych, które informują o najbliższym przyjeździe pojazdu, a także o różnych wydarzeniach powodujących opóźnienia. Teraz wielu mieszkańców jest pozostawionych samym sobie i nie wie dlaczego ich pojazd nie przyjeżdża.

Grupa beneficjentów projektu

mieszkańcy osiedli: Oporów, Krzyki-Partynice, Wojszyce, oraz Klecina, a także osoby z innych osiedli, które akurat korzystają z danych przystanków.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

około kilku tysięcy mieszkańców korzystających z tych przystanków oraz potencjalnie z nowych tablic elektronicznych

Elementy projektu

15 x tablica elektroniczna informująca o przyjazdach pojazdów MPK Wrocław

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: przystanki: -> Braterska (w kierunku pętli Krzyki) -> Sąsiedzka (w kierunku pętli Krzyki) -> Kościelna (w kierunku pętli Krzyki) -> Wałbrzyska (w kierunku pętli Krzyki) -> Marchewkowa (w obu kierunkach) -> Stanki (w kierunku skrzyżowania ulic: Wiejska/al.Piastów/Solskiego/Karmelkowa) -> Wiejska (w kierunku pętli Oporów) -> Solskiego (w kierunku pętli Oporów) -> Grabiszyńska - Cmentarz (w kierunku osiedla Oporów) -> Oboźna (w kierunku Dworca Głównego) -> Parafialna (w kierunku Dworca Głównego) -> Wojszyce (w kierunku Dworca Głównego)

Osiedle: Wojszyce, Krzyki-Partynice, Klecina, Grabiszyn-Grabiszynek, Oporów

Kontakt z liderem projektu