Nr projektu. 316
Bezpieczny Wrocławiak [WBO. 2021]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zgłoszony: 10 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt osiedlowy: do 750 000 zł
- Projekt osiedlowy
- Lider projektu: Krystian Ścipień
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zaproponowane rozwiązanie nie zwiększy, a pogorszy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Projekt zakłada utworzenie nowego wyjazdu prosto na chodnik, co tworzy dodatkowy punkt kolizji pomiędzy samochodami a niechronionymi użytkownikami drogi i zagraża ich bezpieczeństwu. Poprzednio obsługa odbywała się po chodniku, co zostało powstrzymane ustawieniem słupków. Projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zaproponowane rozwiązanie nie zwiększy, a pogorszy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Projekt zakłada utworzenie nowego wyjazdu prosto na chodnik, co tworzy dodatkowy punkt kolizji pomiędzy samochodami a niechronionymi użytkownikami drogi i zagraża ich bezpieczeństwu. Poprzednio obsługa odbywała się po chodniku, co zostało powstrzymane ustawieniem słupków. Projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt ma na celu zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego oraz mieszkańcom osiedla. Słupki w żaden sposób nie rozwiązały problemu. Dziennie przemieszcza się tędy wiele osób, zarówno wyjazd jak i wjazd jest bardzo niebezpieczny. Kierowcy nie widzą siebie nawzajem, często dochodzi do sytuacji stwarzających zagrożenie. Służby mają problem z wjazdem przez wyznaczony tunel, natomiast drugi wjazd posiada szlaban, który również wydłuża czas przyjazdu, np. pogotowia ratunkowego.
Uzasadnienie projektu
Ochrona i bezpieczeństwo dla uczestników ruchu drogowego oraz mieszkańców w wypadku przyjazdu służb ratujących ludzkie życie.
Grupa beneficjentów projektu
Uczestnicy ruchu drogowego oraz mieszkańcy osiedla
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Wszyscy mieszkańcy osiedla + przemieszczający się inni mieszkańcy Wrocławia
Elementy projektu
1 x Utworzenie przejazdu
2 x Lustro drogowe
2 x Oznakowanie D-6b
2 x Oznakowanie ''uwaga samochód''
1 x Oznakowanie B-2
1 x Znak poziomy P-10
1 x likwidacja słupków
1 x likwidacja niedziałającej sygnalizacji świetlnej
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt osiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Komuny Paryskiej 37, wjazd w podwórko
Osiedle: Przedmieście Oławskie