Nr projektu. 275

Transport 4.0 dla miasta Wrocław [WBO. 2021]

Kategoria: inne

Budżet zgłoszony: 1 010 500 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie ze względów bezpieczeństwa. Nie można wprowadzać ruchu hulajnóg elektrycznych w obrębie przystanków komunikacji miejskiej. Tym samym realizacja byłaby sprzeczna z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie ze względów bezpieczeństwa. Nie można wprowadzać ruchu hulajnóg elektrycznych w obrębie przystanków komunikacji miejskiej. Tym samym realizacja byłaby sprzeczna z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt polega na dostawie i montażu kompletu wiat solarnych wraz ze stacjami ładowania hulajnóg.
Zarówno wiaty, jak i stacje to urządzenia zasilane energią słoneczną, w pełni autonomiczne, mobilne, posiadające zdalną platformę zarządzania oraz aplikację umożliwiającą ich zlokalizowanie.
Przystanki wyposażone są w porty USB oraz ładowarki indukcyjne, posiadają otwartą sieć wifi, oświetlenie LED z czujnikiem zmierzchu oraz ekrany e-papierowe do wyświetlania treści informacyjnych, edukujących czy rozkładów jazdy.

Uzasadnienie projektu

Szybko rozwijający się trend elektromobilności - generuje potrzebę dostępu do energii w miejscach publicznych. Miasta coraz intensywniej ograniczają obecność samochodów w centrach miast - coraz więcej użytkowników korzysta z małej elektromobilności i porusza się pieszo lub komunikacją miejską.
Wyposażenie poszczególnych przystanków autobusowych w wiaty oraz stacje ładowania przyczyni się do:
- uporządkowania chaosu urbanistycznego, wynikającego z porzuconych na chodnikach hulajnóg
- możliwość zarządzania operatorami miejskimi
- dodatkowego przychodu dla miasta
- zmniejszenia natężenia ruchu drogowego
- zwiększenia redukcji CO2
- zmniejszenie kosztów instalacji, obsługi oraz energii

Grupa beneficjentów projektu

Użytkownicy przestrzeni publicznej - organy zarządzające, mieszkańcy, jak i turyści miasta. Produkty są dostosowane do każdego użytkownika.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Wszyscy mieszkańcy Wrocławia, turyści - 600 000 osób

Elementy projektu

9 x Solarne wiaty przystankowe
10 x Stacje ładowania hulajnóg
1 x Transport
1 x Montaż

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Leśnica, Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn., Karłowice-Różanka, Kowale, Wrocław

Kontakt z liderem projektu