Nr projektu. 253
Sensoryka i muzyka dla smyka, czyli doposażenie placu zabaw przy Przedszkolu 140 [WBO. 2021]
Kategoria: place zabaw
Budżet zweryfikowany: 500 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt osiedlowy: do 750 000 zł
- Projekt osiedlowy
- Lider projektu:
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie opisanym w formularzu poprawkowym - Lider zrezygnował z urządzeń negatywnie ocenionych w I etapie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Należy opracować i uzgodnić dokumentację projektową dla całego terenu, aby stanowił spójną całość. Ocena negatywna w zakresie montażu elementów muzycznych ze względu na bliskość budynku Przedszkola i uciążliwy hałas, które ww. zabawki powodują w momencie ich użytkowania. Projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 2) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiał być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
Obecny plac zabaw zostanie doposażony o urządzenia sensoryczno-muzyczne, takie jak: naukowy hex, pisanie lustrzane, ucho słonia, zegar słoneczny,peryskop, eko-kuchnia, tablica magnetyczna z kulodromem, panel sensoryczny, rury deszczowe i ściana do pisania. Aby sposób użytkowania urządzeń był zrozumiały dla każdego zostaną one wyposażone w tabliczki informacyjne. Teren po zakończeniu prac związanych z montażem zostanie uporządkowany wraz z drobnymi nasadzeniami.
Uzasadnienie projektu
Swobodna zabawa daje możliwość uczenia się nowych rzeczy, rozwija dziecko pod kątem fizycznym, społecznym, emocjonalnym i sensorycznym.Jednym z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów na zdobywanie wiedzy jest po prostu zabawa na placu zabaw, a szkolne i przedszkolne przestrzenie są idealnym miejscem do doskonalenia kreatywności w bezpiecznym i przyjaznym środowisku. Z myślą o potrzebach związanych z zabawą i edukacją dzieci, proponujemy pakiet muzycznych i sensorycznych urządzeń, które pomagają w rozwijaniu i poszerzeniu wiedzy.
Grupa beneficjentów projektu
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Elementy projektu
1. Zakup urządzeń edukacyjnych: naukowy hex, pisanie lustrzane, zegar słoneczny, ucho słonia, peryskop, eko-kuchnia, tablica magnetyczna z kulodromem, panel sensoryczny, rury deszczowe i ściana do pisania x 10
2. Koszt transportu i montażu urządzeń edukacyjnych x 1
3. Koszt wykonania projektu zagospodarowania terenu x 1
4. Koszt prac ogrodniczych (przywrócenie terenu do użytku publicznego) x 1
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt osiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: ul. Nadbrzeżna 14 działka nr 12/2, AR 11, obr. Zgorzelisko
Osiedle: Psie Pole-Zawidawie
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.