Nr projektu. 203

Psie Pole? Teraz już dojedziesz! - buspas na ul. Brücknera [WBO. 2021]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 500 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Nie ma możliwości wprowadzenia buspasa wyłącznie poprzez samą organizację ruchu, ponieważ jest to jeden z głównych ciągów komunikacyjnych wjazdowo-wyjazdowych z Wrocławia. Zwężenie przepustowości dla samochodów w tym miejscu spowoduje wcześniejsze zatory i dodatkowe problemy dla komunikacji miejskiej. Wprowadzenie dodatkowego buspasa wiązałaby się z poszerzeniem pasa drogowego, ale to z kolei nie jest zgodne z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Wąski pas rozdziału między jezdniami nie daje żadnego pola manewru w kwestii poszerzania jezdni, poszerzenie wiązałoby się z likwidacją zieleni w sąsiedztwie drogi. Tym samym realizacja projektu byłaby niegospodarna i niecelowa oraz niezgodna z zapisami MPZP, co jest sprzeczne z § 2 ust. 2 pkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie. Nie ma możliwości wprowadzenia buspasa wyłącznie poprzez samą organizację ruchu, ponieważ jest to jeden z głównych ciągów komunikacyjnych wjazdowo-wyjazdowych z Wrocławia. Zwężenie przepustowości dla samochodów w tym miejscu spowoduje wcześniejsze zatory i dodatkowe problemy dla komunikacji miejskiej. Wprowadzenie dodatkowego buspasa wiązałaby się z poszerzeniem pasa drogowego, ale to z kolei nie jest zgodne z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Wąski pas rozdziału między jezdniami nie daje żadnego pola manewru w kwestii poszerzania jezdni, poszerzenie wiązałoby się z likwidacją zieleni w sąsiedztwie drogi. Tym samym realizacja projektu byłaby niegospodarna i niecelowa oraz niezgodna z zapisami MPZP, co jest sprzeczne z § 2 ust. 2 pkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt obejmuje wytyczenie buspasa na odcinku ul. Brücknera od Mostów Jagiellońskich do Krzywoustego (600 m). Buspas może powstać zarówno przez poszerzenie jezdni i budowę dodatkowego pasa jak również przeznaczenie jednego z obecnych pasów pod buspas (w zależności od możliwości). Na ulicy jest miejsce na poszerzenie jezdni o buspas. Autobusy jadące w stronę Psiego Pola stoją w korkach na całym odcinku od mostów do Krzywoustego, a wytyczenie buspasa pozwoli im zaoszczędzić dużo czasu - a gdy ruch po epidemii wróci do normy jeszcze więcej! Już dziś jeździ tu 8 linii autobusowych - 30 autobusów na godzinę, czyli jeden co 2 minuty!

Uzasadnienie projektu

Budowa buspasów jest zgodna z polityką miasta, zachęcającą do korzystania z komunikacji miejskiej. Bez sprawnego kursowania autobusów, nie zachęci się mieszkańców do przesiadki na autobus. Po co stać w korku w autobusie, jeśli można stać we własnym aucie? Buspas da autobusowi przewagę i pozwoli zachęcić do niego więcej Wrocławian. Już dziś jeździ tu 8 linii autobusowych - 30 autobusów na godzinę, czyli jeden co 2 minuty!

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy Psiego Pola, Zawidawia, Zakrzowa, Kłokoczyc, Pawłowic i Sołtysowic - obecni i potencjalni pasażerowie komunikacji miejskiej

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

ok. 36500

Elementy projektu

1 x Wyznaczenie buspasa na ul. Brücknera od Mostów Jagiellońskich do Krzywoustego (600 m)

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Kowale, Karłowice-Różanka

Kontakt z liderem projektu