Nr projektu. 171

Śródmiejska Obwodnica Rowerowa cz. 1 [WBO. 2021]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 400 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ obecne umiejscowienie peronów przystankowych oraz zwrotnice biegnące w ul. Teatralną uniemożliwiają wydłużenie peronów przystanku Wzgórze Partyzantów. Zaproponowane rozwiązanie byłoby niebezpieczne, ponieważ zakłada przejście, bez sygnalizacji, w środku peronu oraz rozdzielenie punktów kolizji pieszych, tramwajów i samochodów na krótkim odcinku. Dodatkowo zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów pogorszą stan istniejący dla pieszych i rowerzystów poruszających się wschodnią stroną ul. Podwale. Tym samym projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) i 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 9, 32, 125, 128 i 171.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ obecne umiejscowienie peronów przystankowych oraz zwrotnice biegnące w ul. Teatralną uniemożliwiają wydłużenie peronów przystanku Wzgórze Partyzantów. Zaproponowane rozwiązanie byłoby niebezpieczne, ponieważ zakłada przejście, bez sygnalizacji, w środku peronu oraz rozdzielenie punktów kolizji pieszych, tramwajów i samochodów na krótkim odcinku. Dodatkowo zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów pogorszą stan istniejący dla pieszych i rowerzystów poruszających się wschodnią stroną ul. Podwale. Tym samym projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) i 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 9, 32, 125, 128 i 171.

Opis projektu

Zapraszam na głosowanie na pilotażowy pierwszy etap projektu docelowo mającego przekształcić wybrzeża fosy miejskiej i Odry w wygodną rowerostradę spinającą wszystkie dochodzące do centrum drogi dla rowerów.
Projekt dotyczy newralgicznego połączenia promenady staromiejskiej ze wzgórzem partyzantów. Obecnie przejazd ten jest niepraktyczny i prowadzi do zbędnego konfliktu z pieszymi. Przejazd rowerowy prowadzi do nikąd a przesuniecie pasów dla pieszych nie tylko nie przyniesie negatywnych skutków(ruch pieszych wzdłuż Podwale odbywa się w 90% po południowej stronie) ale ułatwi dostęp do obu peronów. Z proponowanego rozwiązania będą mogli skorzystać również rowerzyści wyjeżdżający z ulicy nowej.

Uzasadnienie projektu

Projekt ma na celu ułatwić transport rowerowy czyniąc go bardziej czytelnym i prostym. Wybrzeże fosy ma znacznie większy potencjał niż jego obecne wykorzystanie.

Grupa beneficjentów projektu

Wszyscy mieszkańcy poruszający się w sposób efektywny i ekologiczny.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Ze względu na zmniejszenie hałasu, emisji spalin, nakładów na komunikację miejską, mniejsze korki liczbę beneficjentów określam na 638tyś mieszkańców i około 100tyś studentów.

Elementy projektu

1 x przeniesienie przejazd rowerowego
1 x przesuniecie pasów wraz z sygnalizacją
1 x dodatkowe 5m peronu tramwajowego
4 x progi wyspowe mające zastąpić dodatkowa sygnalizację dla przejazdu
2 x dodatkowe oznakowanie pionowe

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Stare Miasto

Załączniki

Kontakt z liderem projektu