Nr projektu. 168

Pieszo i rowerowo na Bajana, Drzewickiego, Balonowej, Szybowcowej. [WBO. 2021]

Głosów: 2 326

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Jacek Kludacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie opisanym w formularzu poprawkowym z następującymi uwagami:
W punktach 9 i 10, zamiast wyniesienia wiedeńskiego lepszym rozwiązaniem problemu zalegającej na ulicy wody będzie dobudowanie po 1 wpuście odprowadzającym wodę po obu stronach ulicy Drzewieckiego i odpowiednie wyprofilowanie nawierzchni. W zakresie uporządkowania parkowania proponujemy niskokosztowe rozwiązanie przez odpowiednią organizację ruchu.
Ocena negatywna dla likwidacji w ramach projektu WBO kiosków wymienionych w punktach 12, 15 i 18. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia oraz umów cywilnoprawnych, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi. Dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, więc likwidacja byłaby niegospodarna. W tym zakresie projekt byłby sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie, z wyjątkiem poniższych lokalizacji:
2. Zmiana schodów na pochylnię we wskazanej lokalizacji jest niemożliwa z uwagi na brak miejsca. W celu zachowania maksymalnych spadków (6%), długość pochylni musiałaby wynieść ponad 40m, tymczasem istniejąca długość ciągu pieszego to tylko 33m.
3. Ocena negatywna w zakresie wykonania ciągu pieszo-jezdnego (pozwalającego na ruch samochodów), ze względów bezpieczeństwa powinien tam powstać jedynie chodnik.
5. Budowa brakującego chodnika we wskazanym miejscu wiązałaby się z uszkodzeniem istniejących nasadzeń.
9. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
10. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
12. Ocena negatywna dla likwidacji kiosków. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia o pozwoleniu na budowę, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
13. Ocena negatywna dla likwidacji kiosków. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia o pozwoleniu na budowę, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
14. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
16. Ocena negatywna dla likwidacji kiosku, jego likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
W tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) (lokalizacja 3), 3) (lokalizacja 5, 9, 10, 14), 8) (lokalizacja 12, 13, 16) oraz § 7 ust. 2 pkt 5) (lokalizacja 2) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Przejścia dla pieszych powinny być wyposażone w azyle dla pieszych. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 30, 37, 164 i 168.

Opis projektu

Wykonanie, modernizacja i udrożnienie ciągów pieszych i rowerowych, zatok autobusowych, przejść dla pieszych, miejsc postojowych, zmiany nawierzchni, wykonanie stacji naprawy rowerów, oraz udrożnienie spływu wody na ul. Drzewieckiego, uwzględniając załączniki dołączone przez lidera.

Uzasadnienie projektu

Wrocław boryka się z problemami zdegradowanych nawierzchni pieszych i rowerowych, barierami architektonicznymi dla osób niepełnosprawnych i starszych, blokowaniem chodników przez samochody oraz zaburzeniem przestrzeni urbanistycznej. Projekty WBO zgłaszane przez mieszkańców dostosowują przestrzeń do ich potrzeb oraz poprawiają estetykę miasta.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy Wrocławia: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

400 000 osób

Elementy projektu

1.Zwężenie części chodnika i obniżenie do poziomu ulicy pozostałej części na wysokości ul. Bajana 23-29, celem ograniczenia wjazdu samochodów i udrożnienia ciągu pieszo-rowerowego,
2.Likwidacja schodów po stronie parzystej Bajana 42c – 46 koło mostku i wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego bez barier,
3.Budowa odcinka pieszo-rowerowego na wysokości ul. Bajana 67-69,
4.Likwidacja części zatoki autobusowej i wybudowanie przystanku do odcinka jezdni, wraz z przełożeniem wiaty przy ul. Bajana 45b-45d,
5.Wykonanie ciągu pieszego przy ul. Hynka 2 – Balonowa
6.Wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Balonową na wysokości numerów 27-29
7.Likwidacja części zatoki autobusowej i wybudowanie przystanku do odcinka jezdni, wraz z przełożeniem wiaty przy ul. Balonowej 17 na wysokości firmy Draxton oraz wykonanie stacji naprawy rowerów
8.Wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Balonową na wysokości numerów 1-3
9. Dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę przy ul. Drzewieckiego po stronie parzystej na wysokości numeru 24 z odpowiednim wyprofilowaniem nawierzchni i uporządkowaniem parkowania.
10. Dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę przy ul. Drzewieckiego po stronie parzystej na wysokości numeru 19a-19g z odpowiednim wyprofilowaniem nawierzchni i uporządkowaniem parkowania.
11. Uregulowanie ciągu pieszego wraz z jego wykonaniem przy ul. Drzewieckiego na wysokości numeru 29
12. Przebudowa zjazdu i ciągu pieszo rowerowego likwidując bariery na wysokości ul. Szybowcowej 28-30.
13. Przebudowa zjazdu i ciągu pieszo – rowerowego likwidując bariery przy ul. Balonowej na wysokości numerów 1-3
14. Wymiana nawierzchni betonowej na kostkę wraz z wykonaniem części chodnika w kierunku przychodni Kosmonautów na wysokości ul. Drzewieckiego 24 na działce gminnej, Spółdzielnia wykona dalszy ciąg we własnym zakresie.
15. Wykonanie poręczy przy schodach ul. Bajana 24b.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Gądów-Popowice Płd.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

2 326

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 2 326
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 1 264
Mężczyźni 1 062

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.