Nr projektu. 164

PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA Pieszo i rowerowo na Bajana, Drzewickiego, Balonowej, Szybowcowej [WBO. 2021]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Jacek Kludacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie, z wyjątkiem poniższych lokalizacji:
2. Zmiana schodów na pochylnię we wskazanej lokalizacji jest niemożliwa z uwagi na brak miejsca. W celu zachowania maksymalnych spadków (6%), długość pochylni musiałaby wynieść ponad 40m, tymczasem istniejąca długość ciągu pieszego to tylko 33m.
3. Ocena negatywna w zakresie wykonania ciągu pieszo-jezdnego (pozwalającego na ruch samochodów), ze względów bezpieczeństwa powinien tam powstać jedynie chodnik.
5. Budowa brakującego chodnika we wskazanym miejscu wiązałaby się z uszkodzeniem istniejących nasadzeń.
9. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
10. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
12. Ocena negatywna dla likwidacji kiosków. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia o pozwoleniu na budowę, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
13. Ocena negatywna dla likwidacji kiosków. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia o pozwoleniu na budowę, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
14. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
16. Ocena negatywna dla likwidacji kiosku, jego likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
W tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) (lokalizacja 3), 3) (lokalizacja 5, 9, 10, 14), 8) (lokalizacja 12, 13, 16) oraz § 7 ust. 2 pkt 5) (lokalizacja 2) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Przejścia dla pieszych powinny być wyposażone w azyle dla pieszych. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 30, 37, 164 i 168.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie, z wyjątkiem poniższych lokalizacji:
2. Zmiana schodów na pochylnię we wskazanej lokalizacji jest niemożliwa z uwagi na brak miejsca. W celu zachowania maksymalnych spadków (6%), długość pochylni musiałaby wynieść ponad 40m, tymczasem istniejąca długość ciągu pieszego to tylko 33m.
3. Ocena negatywna w zakresie wykonania ciągu pieszo-jezdnego (pozwalającego na ruch samochodów), ze względów bezpieczeństwa powinien tam powstać jedynie chodnik.
5. Budowa brakującego chodnika we wskazanym miejscu wiązałaby się z uszkodzeniem istniejących nasadzeń.
9. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
10. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
12. Ocena negatywna dla likwidacji kiosków. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia o pozwoleniu na budowę, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
13. Ocena negatywna dla likwidacji kiosków. Kioski były realizowane na podstawie decyzji Prezydenta Wrocławia o pozwoleniu na budowę, w związku z czym ich likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
14. Ocena negatywna w zakresie zwężania chodnika, ponieważ byłoby to sprzeczne z Wrocławską Polityką Mobilności, chodnik w obecnej szerokości należy zabezpieczyć przed parkowaniem.
16. Ocena negatywna dla likwidacji kiosku, jego likwidacja może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, dodatkowo właściciele wnoszą do Gminy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego, likwidacja byłaby niegospodarna.
W tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2 pkt 1) (lokalizacja 3), 3) (lokalizacja 5, 9, 10, 14), 8) (lokalizacja 12, 13, 16) oraz § 7 ust. 2 pkt 5) (lokalizacja 2) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Przejścia dla pieszych powinny być wyposażone w azyle dla pieszych. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 30, 37, 164 i 168.

Opis projektu

PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA Wykonanie, modernizacja i udrożnienie ciągów pieszych i rowerowych, zatok autobusowych, przejść dla pieszych, miejsc postojowych, zmiany nawierzchni, wykonanie stacji naprawy rowerów, oraz likwidacja metalowych kiosków uwzględniając załączniki 1-20 na wysokości ulic Bajana 23-29, 24b, 45b-45d, 67-69, mostek, Drzewieckiego 19a-19g, 24, 29 i, Szybowcowa 20-26, 28-30, Balonowa 1-3, naprzeciwko Draxton, Hynka 2, skrzyżowanie ulic Bajana-Szybowcowa, Drzewieckiego-Szybowcowa. Projekt będzie realizowany na działkach 5/38, 5/11, 5/392, 5/324, 5/358, 5/53, 5/47, 5/115, 5/312. Integralną częścią projektu są załączniki od 1-20.

Uzasadnienie projektu

Wrocław boryka się z problemami zdegradowanych nawierzchni pieszych i rowerowych, barierami architektonicznymi dla osób niepełnosprawnych i starszych, blokowaniem chodników przez samochody oraz zaburzeniem przestrzeni urbanistycznej. Projekty WBO zgłaszane przez mieszkańców dostosowują przestrzeń do ich potrzeb oraz poprawiają estetykę miasta.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy Wrocławia: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

400 000 osób

Elementy projektu

190 x Zwężenie części chodnika, złącznik nr 1
200 x Przebudowa ciągów pieszo-rowerowych po obu stronach mostka, załącznik nr 2
27 x Budowa odcinka pieszo-jezdnego, załącznik nr 3
130 x Likwidacja części zatoki autobusowej i wybudowanie przystanku, załącznik nr 4
13 x Wykonanie ciągu pieszego, załącznik nr 5
1 x Wykonanie przejścia dla pieszych, załącznik nr 6
124 x Likwidacja części zatoki autobusowej i wybudowanie przystanku oraz postawienie stacji naprawy rowerów, załącznik nr 7
1 x Wykonanie przejścia dla pieszych, załącznik nr 8
154 x Zwężenie części chodnika, załącznik nr 9
139 x Zwężenie części chodnika, załącznik nr 10
15 x Uregulowanie ciągu pieszego, załącznik nr 11
71 x Likwidacja metalowych kiosków na skrzyżowaniu Bajana i Szybowcowej i wykonanie skweru oraz stacji naprawy rowerów, załącznik nr 12
200 x Likwidacja metalowych kiosków, wykonanie zjazdu i miejsc postojowych, załącznik nr 13
45 x Zwężenie części chodnika, załącznik nr 14
50 x Przebudowa zjazdu i ciągu pieszo-jezdnego, załącznik nr 15
22 x Likwidacja opuszczonego kiosku i wykonanie skweru, załącznik nr 16
200 x Wymiana nawierzchni betonowej na kostkę oraz wykonanie części chodnika, załącznik nr 17
2 x Wykonanie poręczy, załącznik nr 18
30 x Przebudowa zjazdu i ciągu pieszo-jezdnego, załącznik nr 19

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Gądów-Popowice Płd.

Kontakt z liderem projektu