Nr projektu. 15
Rowerowy Wrocław 2021 [WBO. 2021]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Mateusz Sernecki
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie:
1. Rowerowe połączenie ul. Racławickiej z al. Hallera - ze względu na niewielką szerokość rekomendujemy oznakowanie wnioskowanego odcinka jako droga dla rowerów i pieszych, konieczne będzie zastosowanie rozwiązań technicznych chroniących rosnące w pobliżu drzewa. Projekt powinien zakładać utworzenie przejazdu rowerowego przez al. Hallera, zawężenie wlotu i wyniesienie przejścia i przejazdu przez ul. Racławicką.
2. Kontraruch na ul. Rejtana od ul. Stawowej do ul. Kołłątaja. Negatywna ocena dla kontrapasu na ul. Kołłątaja przy wlocie w ul. Piłsudskiego - rozwiązanie zostało uznane za niebezpieczne z uwagi na duży ruch komunikacji miejskiej i wpuszczone w jezdnię szyny tramwajowe.
3. Dwukierunkowa drogi dla rowerów po zachodniej stronie ul. Widok.
4. Likwidacja schodków w przejściu pomiędzy ul. Szewską a ul. Świdnicką i zastąpienie szlabanu na wjeździe na parking słupkiem łatwym do ominięcia przez rowerzystów. Szacunkowy koszt inwestycji wynosi 2 000 000 zł, ale ze względu na szeroki zakres możliwe, że będzie wymagała etapowania. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, z wyłączeniem:
- drogi rowerowej poprowadzonej po torowisku ul. Kołłątaja, ocena negatywna ze względów bezpieczeństwa. Ruch rowerowy musiałby być prowadzony po nierównej nawierzchni z kostki granitowej, dodatkowo z szynami tramwajowymi, po trasie o bardzo dużym ruchu tramwajów w obie strony,
- wmalowania pasa rowerowego na ul. Glinianej, działanie zostanie zrealizowane ze środków Gminy niezależnie od WBO,
- drogi rowerowej na ul. Bożego Ciała, ze względu na brak dostępnej szerokości ulicy.
W tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2. pkt 1), 8) i § 7 ust. 2 pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł, Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
Kontynuacja projektów Rowerowy Wrocław z poprzednich edycji WBO, których celem jest uzupełnienie dziur w sieci wrocławskich dróg rowerowych. Proponowane na ten rok lokalizacje: Powstańców Śląskich, Rejtana, Widok, Ofiar Oświęcimskich.
Uzasadnienie projektu
Na wybranych ulicach brakuje dróg rowerowych, są one nieciągłe lub nieprzystosowane do realiów ruchu. Rowerzyści potrzebują infrastruktury, która zapewni im: bezpieczeństwo, wygodę, oraz bezpośredni i szybki dojazd do celu, żeby to umożliwić trzeba załatać trochę dziur w sieci dróg rowerowych we Wrocławiu.
Grupa beneficjentów projektu
Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.
Elementy projektu
1 x ul. Powstańców Śląskich - dwukierunkowe połączenie rowerowe ul. Racławicką z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu z Hallera
1 x kontraruch na ul. Rejtana od ul. Stawowej do ul. Kołłataja
1 x ul. Widok - pasy lub drogi rowerowe w miarę dostępnego miejsca
1 x ul. Ofiar Oświęcimskich - likwidacja schodków w przejściu pomiędzy Szewską a Świdnicką lub budowa krótkiej rampy, w miarę możliwości zastąpienie szlabanu na wjeździe na parking słupkiem chowanym w ziemi lub składanym (łatwym do ominięcia przez rowerzystów)
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Borek, Przedmieście Świdnickie, Stare Miasto
Załączniki
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.