Nr projektu. 15

Rowerowy Wrocław 2021 [WBO. 2021]

Głosów: 1 615

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Mateusz Sernecki

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie:
1. Rowerowe połączenie ul. Racławickiej z al. Hallera - ze względu na niewielką szerokość rekomendujemy oznakowanie wnioskowanego odcinka jako droga dla rowerów i pieszych, konieczne będzie zastosowanie rozwiązań technicznych chroniących rosnące w pobliżu drzewa. Projekt powinien zakładać utworzenie przejazdu rowerowego przez al. Hallera, zawężenie wlotu i wyniesienie przejścia i przejazdu przez ul. Racławicką.
2. Kontraruch na ul. Rejtana od ul. Stawowej do ul. Kołłątaja. Negatywna ocena dla kontrapasu na ul. Kołłątaja przy wlocie w ul. Piłsudskiego - rozwiązanie zostało uznane za niebezpieczne z uwagi na duży ruch komunikacji miejskiej i wpuszczone w jezdnię szyny tramwajowe.
3. Dwukierunkowa drogi dla rowerów po zachodniej stronie ul. Widok.
4. Likwidacja schodków w przejściu pomiędzy ul. Szewską a ul. Świdnicką i zastąpienie szlabanu na wjeździe na parking słupkiem łatwym do ominięcia przez rowerzystów. Szacunkowy koszt inwestycji wynosi 2 000 000 zł, ale ze względu na szeroki zakres możliwe, że będzie wymagała etapowania. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie, z wyłączeniem:
- drogi rowerowej poprowadzonej po torowisku ul. Kołłątaja, ocena negatywna ze względów bezpieczeństwa. Ruch rowerowy musiałby być prowadzony po nierównej nawierzchni z kostki granitowej, dodatkowo z szynami tramwajowymi, po trasie o bardzo dużym ruchu tramwajów w obie strony,
- wmalowania pasa rowerowego na ul. Glinianej, działanie zostanie zrealizowane ze środków Gminy niezależnie od WBO,
- drogi rowerowej na ul. Bożego Ciała, ze względu na brak dostępnej szerokości ulicy.
W tym zakresie projekt jest sprzeczny z § 2 ust. 2. pkt 1), 8) i § 7 ust. 2 pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł, Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.

Opis projektu

Kontynuacja projektów Rowerowy Wrocław z poprzednich edycji WBO, których celem jest uzupełnienie dziur w sieci wrocławskich dróg rowerowych. Proponowane na ten rok lokalizacje: Powstańców Śląskich, Rejtana, Widok, Ofiar Oświęcimskich.

Uzasadnienie projektu

Na wybranych ulicach brakuje dróg rowerowych, są one nieciągłe lub nieprzystosowane do realiów ruchu. Rowerzyści potrzebują infrastruktury, która zapewni im: bezpieczeństwo, wygodę, oraz bezpośredni i szybki dojazd do celu, żeby to umożliwić trzeba załatać trochę dziur w sieci dróg rowerowych we Wrocławiu.

Grupa beneficjentów projektu

Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.

Elementy projektu

1 x ul. Powstańców Śląskich - dwukierunkowe połączenie rowerowe ul. Racławicką z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu z Hallera
1 x kontraruch na ul. Rejtana od ul. Stawowej do ul. Kołłataja
1 x ul. Widok - pasy lub drogi rowerowe w miarę dostępnego miejsca
1 x ul. Ofiar Oświęcimskich - likwidacja schodków w przejściu pomiędzy Szewską a Świdnicką lub budowa krótkiej rampy, w miarę możliwości zastąpienie szlabanu na wjeździe na parking słupkiem chowanym w ziemi lub składanym (łatwym do ominięcia przez rowerzystów)

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Borek, Przedmieście Świdnickie, Stare Miasto

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

1 615

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 1 614
Papier 1

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 780
Mężczyźni 835

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.