Nr projektu. 12
Autobusem po torach - Brochów, Księże, Jagodno i Gaj szybciej w centrum [WBO. 2021]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Krzysztof Mazurkiewicz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, ponieważ powinien przyśpieszyć przejazd autobusów na wskazanym odcinku, jednak jego realizacja może napotkać poważne trudności techniczne i dotyczące zakresu niezbędnych do wykonania prac. Projekt wymaga dostosowania przystanku Kamienna przez zapewnienie skrajni dla obu rodzajów taboru (może powodować dodatkowo konieczność wymiany słupów sieci trakcyjnej) oraz przebudowy torowiska w postaci pasa autobusowo-tramwajowego w standardzie zbliżonym do ul. Hubskiej. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł, ale ze względu na niemożliwe do przewidzenia na tym etapie kwestie techniczne możliwe, że kwota ta ostatecznie nie wystarczy na realizację projektu. Z tego powodu projekt rekomendujemy negatywnie. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, ponieważ powinien przyśpieszyć przejazd autobusów na wskazanym odcinku, jednak jego realizacja może napotkać poważne trudności techniczne i dotyczące zakresu niezbędnych do wykonania prac. Projekt wymaga dostosowania przystanku Kamienna przez zapewnienie skrajni dla obu rodzajów taboru (może powodować dodatkowo konieczność wymiany słupów sieci trakcyjnej) oraz przebudowy torowiska w postaci pasa autobusowo-tramwajowego w standardzie zbliżonym do ul. Hubskiej. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł, ale ze względu na niemożliwe do przewidzenia na tym etapie kwestie techniczne, możliwe że kwota ta ostatecznie nie wystarczy na realizację projektu. Z tego powodu projekt rekomendujemy negatywnie. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Utworzenie trasy tramwajowa-autobusowej w miejscu torów tramwajowych pomiędzy przystankiem Bardzka i Kamienna. Dzięki temu autobusy linii 110, 124, 125, 134, 245, 325 zaoszczedzą cenne minuty nie musząc stać w korkach z autami na Bardzkiej. Jednocześnie nie odbierze to pasa ruchu samochodom.
Uzasadnienie projektu
Kluczowe do zachęcenia mieszkańców, by przesiedli się ze swoich aut do komunikacji zbiorowej jest stworzenie połączeń które są szybie i niezawodne. Umożliwienie autobusom ominięcia korków i przyśpieszenie ich poruszania się po mieście, jest najważniejsze, by uczynić ZBIORKOM atrakcyjnym.
W tym przypadku dajemy mieszkańcom Brochowa, Księża, Jagodna, Gaju i Tarnogaju kilka cennych minut.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Brochowa, Księża, Jagodna, Gaju i Tarnogaju korzystający z komunikacji zbiorowej.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Wszyscy mieszkańcy osiedli Brochów, Księże, Jagodno, Gaj i Tarnogaj czyli około 50 tys. osób.
Elementy projektu
1 x Remont torowiska
1 x Betonowa trasa autobusowa
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Huby, Tarnogaj
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.