Nr projektu. 287

Podniesienie bezpieczeństwa mieszkańców Wrocławia przez budowę Centrum Bezpieczeństwa Drogowego – ETAP 1 [WBO. 2020]

Kategoria: inne

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt znacznie przekracza maksymalną dla projektów osiedlowych kwotę 750 000 zł. Projekty ponadosiedlowe w WBO mogą, jak wynika z § 3 ust. 5 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego dotyczyć wyłącznie:

5. Projekty ponadosiedlowe mogą dotyczyć wyłącznie realizacji:
1) parków, skwerów, terenów zielonych lub zieleni przyulicznej;
2) instalacji, obiektów lub terenów rekreacyjnych lub sportowych;
3) infrastruktury związanej ze zrównoważoną mobilnością.

Projekt nr 287 nie wpisuje się w te obszary, dlatego musi być kwalifikowany jako projekt osiedlowy.
Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ jego szacunkowy koszt znacznie przekracza maksymalną dla WBO kwotę 2 000 000 zł. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Budowa CBD będzie dwuetapowa. W pierwszym etapie w ramach projektu powstanie budynek główny Centrum Bezpieczeństwa Drogowego obejmujący wyposażoną salę wykładową na ok. 50 osób, część socjalną związaną z salą wykładową oraz wydzielone pomieszczenia socjalne i techniczno-magazynowe dla formacji OSP z KSRG, które będą zarówno uczestnikiem jak i prowadzącym szkolenia i ćwiczenia. W drugim etapie zostanie wybudowana ogrzewana hala garażowa dla pojazdów ratowniczych formacji OSP z KSRG oraz zewnętrzny poligon. Hala garażowa będzie zapewniać możliwość stacjonowania 6 zestawów samochodów ratowniczych z przyczepami. Zewnętrzny poligon będzie zawierał między m.in. fragment drogi twardej z typowymi elementami pobocza jak np bariery energochłonne.

Uzasadnienie projektu

Budowa Centrum Bezpieczeństwa Drogowego jest częścią tworzenia zrównoważonej mobilności, której nierozerwalnym elementem, jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników. Centrum Bezpieczeństwa będzie miejscem realizacji szkoleń specjalistycznych, w tym szkoleń z zakresu ratownictwa drogowego oraz miejscem stacjonowania i dysponowania jednostek OSP włączonych do Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego. Centrum jest innowacyjnym rozwiązaniem i pozwoli na zwiększenie poziomu wyszkolenia, skuteczności prowadzonych działań oraz podniesienia gotowości jednostek. Centrum pozwoli na stworzenie bazy szkoleniowej formacji OSP. Obecnie formacje OSP funkcjonujące we Wrocławiu, choć regularnie prowadzą działania ratownicze nie dysponują bazą szkoleniową.

Grupa beneficjentów projektu

Projekt skierowany jest do ogółu mieszkańców miasta i stanowi element infrastruktury zrównoważonej mobilności przez budowę centrum bezpieczeństwa drogowego miasta Wrocławia.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Szacunkowo beneficjentami projektu może być około 700 000 mieszkańców z terenu miasta Wrocławia.

Elementy projektu

1 x Wykonanie dokumentacji projektowej CBD – 1 komplet
1 x Uzbrojenie terenu w przyłącza (woda, ścieki, prąd, gaz/ciepło) – 1 komplet
1 x Budowa głównego budynku CBD z salą wykładową, częścią socjalną i techniczną – 1 szt.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Docelowa lokalizacja Centrum Bezpieczeństwa Drogowego zależy od planów i decyzji magistratu dotyczących poszczególnych obszarów. Możliwa jest lokalizacja inwestycji na terenie Wrocławia z zastrzeżeniem, że miejsce musi być dobrze skomunikowanie. Atutem będzie obecność innych służb lub jednostek organizacyjnych Miasta Wrocławia i uzbrojenie terenu. Wskazano kilka proponowanych lokalizacji, które jednak nie wyczerpują pełnej listy możliwych lokalizacji inwestycji.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu