Nr projektu. 146

Trasa wyłącznego ruchu autobusowego z Ołtaszyna i Wojszyc do Centrum [WBO. 2020]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: John Stepan

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ nie jest zgodny z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: ulica Rzepakowa zgodnie z mpzp, jest drogą ślepą bez połączenia z ul. Pszczelarską. Fragment ul. Orawskiej, jak również prawie cały odcinek ul. Spiskiej, jest przewidziany pod ciąg pieszo-rowerowy. Ponadto wnioskowany przebieg trasy przebiega przez działkę, która nie należy do Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 1) i 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Dodatkowo na całej długości trasy jest to obszar niezamieszkany i brakuje generatorów ruchu pasażerskiego. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt budowy nowej jezdni o długości ok. 3 km przekracza maksymalną wartość dla zadań WBO 2020, tj. 2 000 000 zł. Jednocześnie konieczna byłaby przebudowa ul. Armii Krajowej wraz z budową skrzyżowania z sygnalizacją. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ nie jest zgodny z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: ulica Rzepakowa zgodnie z mpzp, jest drogą ślepą bez połączenia z ul. Pszczelarską. Fragment ul. Orawskiej, jak również prawie cały odcinek ul. Spiskiej, jest przewidziany pod ciąg pieszo-rowerowy. Ponadto wnioskowany przebieg trasy przebiega przez działkę, która nie należy do Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 1) i 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Dodatkowo na całej długości trasy jest to obszar niezamieszkany i brakuje generatorów ruchu pasażerskiego. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Szacunkowy koszt budowy nowej jezdni o długości ok. 3 km przekracza maksymalną wartość dla zadań WBO. Jednocześnie konieczna byłaby przebudowa ul. Armii Krajowej wraz z budową skrzyżowania z sygnalizacją. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Przebudowa ul. Rzepakowej Orawskiej i Spiskiej na wyłączną trasę autobusową która prowadziłaby z Ołtaszyna i Wojszyc do centrum miasta.

Chociaż ul. Rzepakową Orawską i Spiską trzeba będzie przebudować to bardzo mocny argument za tą trasą jest fakt, że wykorzysta istniejące przejścia pod tory PKP "przy okazji" dając dostęp do szpitala na ul Borowskiej i dalej do centrum.

Uzasadnienie projektu

Odciążając ul. Borowską od autobusów proponowana trasa znacznie przyśpieszy ruch samochodowy w całym południowym obszarze miasta.

W dodatku trasa w głąb od ul. Borowskiej umożliwi uruchomienie o wiele większej ilości autobusów w tej części miasta oraz powiększy przepływ.

Wszystkie te czynniki na pewno spowodują przejście z samochodów na o wiele bardziej wydajny transport publiczny tym bardziej znacznie redukując uciążliwe korki, które powstają obecnie na ul. Borowskiej Grota-Roweckiego Parafialnej Zwycięskiej oraz innych ulic w okolicy.

Grupa beneficjentów projektu

Wszyscy mieszkańcy Ołtaszyna i Wojszyc oraz osoby chcące dojechać czy przedostać się samochodem przez południowe części miasta

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

50 tys. (obecnie) 100 tys. po wybudowaniu nowych osiedli na Ołtaszynie i Wojszycach

Elementy projektu

1 x Konsultacje społeczne celem docelowego ustalenia trasy oraz łączy z istniejącą siecią drogową
1 x Przygotowanie i zatwierdzenie koncepcji
1 x Przygotowanie projektu i uzyskanie zezwoleń
1 x Realizacja
1 x Odbiór

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Ołtaszyn, Wojszyce, Huby

Osiedle: Gaj, Ołtaszyn, Huby

Kontakt z liderem projektu