Nr projektu. 118
Na Ostatnim Groszu - Klecińska [WBO. 2020]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zgłoszony: 400 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zaproponowany zakres projektu zmieniłby podstawową funkcję Obwodnicy (ruchy międzydzielnicowe). Obecnie autobusy nie mają ograniczeń w ruchu na całym ciągu, a na dławiącym się skrzyżowaniu z ul. Legnicką wszystkie skręcają w prawo bez utrudnień (nadwyżka przepustowości w tej relacji).
Wprowadzenie buspasa w FAT – Legnicka nie jest zasadne. Ruch autobusów na całym odcinku odbywa się w miarę płynnie. Przy skrzyżowaniu z ul. Legnicką autobusy poruszają się głównie pasem jezdni, na którym brak jest znacznych utrudnień. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zaproponowany zakres projektu zmieniłby podstawową funkcję Obwodnicy (ruchy międzydzielnicowe). Obecnie autobusy nie mają ograniczeń w ruchu na całym ciągu, a na dławiącym się skrzyżowaniu z ul. Legnicką wszystkie skręcają w prawo bez utrudnień (nadwyżka przepustowości w tej relacji).
Wprowadzenie buspasa w FAT - Legnicka nie jest zasadne. Ruch autobusów na całym odcinku odbywa się w miarę płynnie. Przy skrzyżowaniu z ul. Legnicką autobusy poruszają się głównie pasem jezdni, na którym brak jest znacznych utrudnień. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
celem przyspieszenia komunikacji zbiorowej proponuje się wyznaczenia bus pasa od FAT do skrzyżowania ul. Legnickiej z Milenijną
Uzasadnienie projektu
celem przyspieszenia komunikacji zbiorowej
Grupa beneficjentów projektu
mieszkańcy Wrocławia
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
200000
Elementy projektu
50 x oznakowanie pionowe
50 x oznakowanie poziome
20 x urządzenia BRD
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Wrocław