Nr projektu. 118

Na Ostatnim Groszu - Klecińska [WBO. 2020]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 400 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zaproponowany zakres projektu zmieniłby podstawową funkcję Obwodnicy (ruchy międzydzielnicowe). Obecnie autobusy nie mają ograniczeń w ruchu na całym ciągu, a na dławiącym się skrzyżowaniu z ul. Legnicką wszystkie skręcają w prawo bez utrudnień (nadwyżka przepustowości w tej relacji).
Wprowadzenie buspasa w FAT – Legnicka nie jest zasadne. Ruch autobusów na całym odcinku odbywa się w miarę płynnie. Przy skrzyżowaniu z ul. Legnicką autobusy poruszają się głównie pasem jezdni, na którym brak jest znacznych utrudnień. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zaproponowany zakres projektu zmieniłby podstawową funkcję Obwodnicy (ruchy międzydzielnicowe). Obecnie autobusy nie mają ograniczeń w ruchu na całym ciągu, a na dławiącym się skrzyżowaniu z ul. Legnicką wszystkie skręcają w prawo bez utrudnień (nadwyżka przepustowości w tej relacji).
Wprowadzenie buspasa w FAT - Legnicka nie jest zasadne. Ruch autobusów na całym odcinku odbywa się w miarę płynnie. Przy skrzyżowaniu z ul. Legnicką autobusy poruszają się głównie pasem jezdni, na którym brak jest znacznych utrudnień. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

celem przyspieszenia komunikacji zbiorowej proponuje się wyznaczenia bus pasa od FAT do skrzyżowania ul. Legnickiej z Milenijną

Uzasadnienie projektu

celem przyspieszenia komunikacji zbiorowej

Grupa beneficjentów projektu

mieszkańcy Wrocławia

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

200000

Elementy projektu

50 x oznakowanie pionowe
50 x oznakowanie poziome
20 x urządzenia BRD

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu