Nr projektu. 116
Ekspresowo autobusem po Strzegomskiej! [WBO. 2020]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ realizacja tylko tak krótkiego odcinka dałaby niewielkie efekty w usprawnieniu ruchu komunikacji publicznej, przy wysokich poniesionych kosztach. Obecnie realizowana jest budowa TAT, linia tramwajowa będzie prowadziła m.in. ul. Strzegomską i dalej ul. Rogowską i w ramach inwestycji będzie przebudowywane skrzyżowanie Strzegomska/Rogowska. Realizacja buspasa w ciągu ul. Strzegomskiej i dalej Mińskiej podlegała analizie. Stwierdzono, iż konieczne jest opracowanie kompleksowego rozwiązania w oba kierunki z uwzględnieniem utrudnień związanych z przejazdem kolejowym, przeprawą mostową i rondem. W pierwszym etapie należy jednak zrealizować TAT, następnie wprowadzić rozwiązania z nim powiązane dalej w kierunku Muchoboru Wielkiego. Jednak koszt takiej inwestycji znacznie przewyższa środki przeznaczone na projekt WBO 2020. Zakres projektu nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) i 9) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ realizacja tylko tak krótkiego odcinka dałaby niewielkie efekty w usprawnieniu ruchu komunikacji publicznej, przy wysokich poniesionych kosztach. Obecnie realizowana jest budowa TAT, linia tramwajowa będzie prowadziła m.in. ul. Strzegomską i dalej ul. Rogowską i w ramach inwestycji będzie przebudowywane skrzyżowanie Strzegomska/Rogowska.
Realizacja buspasa w ciągu ul. Strzegomskiej i dalej Mińskiej podlegała analizie. Stwierdzono, iż konieczne jest opracowanie kompleksowego rozwiązania w oba kierunki z uwzględnieniem utrudnień związanych z przejazdem kolejowym, przeprawą mostową i rondem. W pierwszym etapie należy jednak zrealizować TAT, następnie wprowadzić rozwiązania z nim powiązane dalej w kierunku Muchoboru Wielkiego. Jednak koszt takiej inwestycji znacznie przewyższa środki przeznaczone na projekt WBO. Zakres projektu nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) i 9) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt dotyczy budowy buspasa na ulicy Strzegomskiej w miejscu rezerwy terenowej od ulicy Rogowskiej do mostu na rzece Ślęza ( z zakończeniem śluzą zjazdową i wjazdową od strony przejazdu kolejowego) na odcinku około 200 metrów.
Uzasadnienie projektu
Odcinek ulicy Strzegomskiej stanowi ważny korytarz transportowy miasta. Korzystają z niego linie 106,107,119,132 oraz szczytowe - łącznie w obu kierunkach około 300 autobusów, które tracą czas w korkach na krótkim, ale z wysokim ruchem aglomeracyjnym odcinku. Jest to główny korytarz transportowy z centrum miasta do portu lotniczego. Budowa buspasa skróciłaby czas przejazdy, zachęciła do korzystania z komunikacji miejskiej. Ułatwiłaby dojazd służbom ratowniczym. Zgodnie z zapisami Polityki Mobilności z 2013 roku należy rozwijać i dawać priorytet komunikacji miejskiej. W najbliższych latach nie powstanie tramwaj na Muchobór Wielki(konieczność budowy wiaduktu LK751) a buspas mógłby funkcjonować do tego czasu.
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie linii autobusowych 106, 107, 109, 119,132
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
5 tys. dziennie
Elementy projektu
1 x Ułożenie nawierzchni na powierzchni około 1200 m2
2 x Budowa śluzy wjazdowej i zjazdowej
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Muchobór Mały, Nowy Dwór