Nr projektu. 110
Autobus bliżej ludzi - budowa infrastruktury przystankowej [WBO. 2020]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zgłoszony: 260 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt osiedlowy: do 750 000 zł
- Projekt osiedlowy
- Lider projektu: Maciej Skórzyński
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zakres projektu obejmuje przygotowanie infrastruktury niezbędnej do realizacji nowej linii autobusowej. Wskazane we wniosku ulice osiedlowe nie są dostosowane do obsługi komunikacji zbiorowej. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Ponadto, w przypadku uruchomienia nowych połączeń autobusowych, przedsięwzięcie będzie generowało dodatkowe koszty stałe, związane z obsługą połączenia. Nie jest wykluczona konieczność zakupu dodatkowego, mniejszego gabarytowo taboru, z racji geometrii ulic i specyfiki zaproponowanej trasy. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 6) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Jednocześnie poprawę komunikacji dla osiedla Nowy Dwór zapewni budowana Trasa Autobusowo-Tramwajowa, a przebieg proponowany pokrywa się częściowo z realizowaną inwestycją.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zakres projektu obejmuje przygotowanie infrastruktury niezbędnej do realizacji nowej linii autobusowej. Wskazane we wniosku ulice osiedlowe nie są dostosowane do obsługi komunikacji zbiorowej. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Ponadto, w przypadku uruchomienia nowych połączeń autobusowych, przedsięwzięcie będzie generowało dodatkowe koszty stałe, związane z obsługą połączenia. Nie jest wykluczona konieczność zakupu dodatkowego, mniejszego gabarytowo taboru, z racji geometrii ulic i specyfiki zaproponowanej trasy. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 6) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Jednocześnie poprawę komunikacji dla osiedla Nowy Dwór zapewni budowana Trasa Autobusowo-Tramwajowa, a przebieg proponowany pokrywa się częściowo z realizowaną inwestycją.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Celem projektu jest przygotowanie infrastruktury niezbędnej do realizacji pomysłu utworzenia nowej linii autobusowej ułatwiającej osobom o ograniczeniach w poruszaniu się dotarcie do wezłów komunikacyjnych. Linia obsługiwana przez niewielkie gabarytowo autobusy, proponowana trasa NOWY DWÓR (petla) - ROGOWSKA - Szkocka 64 - Szkocka 35 - Szwedzka - Turecka - Francuska - WROCŁAWSKI PARK TECHNOLOGICZNY - Szwajcarska - Austriacka - Duńska - PKP Wrocław Muchobór - Trakatowa - Muchoborska - Szkocka - Szwedzka - Estońska - NOWY DWÓR - Chociebuska - Rogowska - Nowy Dwór (pętla)
Uzasadnienie projektu
potrzeby mieszkańców
Grupa beneficjentów projektu
mieszkańcy
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
5000
Elementy projektu
20 x słupek przystankowy wraz z gablotą z roskładami
20 x ławka
20 x kubeł na śmieci
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt osiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Muchobór Mały