Nr projektu. 97

Chmiel w mieście [WBO. 2019]

Kategoria: zieleń/rekreacja

Budżet zgłoszony: 70 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy
  • Lider projektu: Paweł Zaleski

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ uzyskał negatywną opinię MKZ. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

"Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ uzyskał negatywną opinię MKZ. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. "

Opis projektu

Wybór kilkunastu miejsc gdzie w przestrzeni miasta pojawią się nasadzenia wybranego, najbardziej odpowiedniego, odpornego gatunku chmielu. Wraz z tablicami stałyby się praktycznym źródłem wiedzy o piwowarstwie oraz tym wycinku historii miasta. Dodatkowo byłaby to promocja piwnych sukcesów Wrocławia jako atrakcyjny produkt turystyczny.

Uzasadnienie projektu

W mieście odbywa się największy festiwal piwa w Polsce, już w średniowieczu odbywała się tzw. " wojna piwna", około połowy XVI wieku warzony w grodzie nad Odrą Schöps przez wieki uznawany był za czołowe piwo w tej części Starego Kontynentu, tera tworzy się epicentrum polskiej piwnej rewolucji z browarami osiągającymi światowe sukcesy. Niech codziennym akcentem bogatej piwnej historii Wrocławia stanie się bluszcz chmielu rozsadzony po miejskich skwerach i żywopłotach. Przy okazji zasadzeń można by postawić tablice informacyjne z ciekawostkami piwnej historii miasta oraz podstawowej wiedzy o piwie.

Grupa beneficjentów projektu

Projekt dla mieszkańców Wrocławia dzięki poznaniu historii wzmocnią poczucie dumy i tożsamości z Wrocławiem. Turyści zachęceni nową marką turysyczna. Lokslna branża piwowarska

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

100 000

Elementy projektu

5 x Tablica
100 x Sadzonki
1 x Pielęgnacja

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Żywopłyt wzdłuż fosy staromiejskiej, Wyspa Słodowa, Park Staszica, ul Pomorska, Bulwar Dunikowskiego,

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu