Nr projektu. 403

Bezpieczni Piesi [WBO. 2019]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Jakub Nowotarski

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ wskazany zakres przekracza maksymalną wartość projektów WBO 2019. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt. 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ wskazany zakres przekracza maksymalną wartość projektów WBO 2019, tj. 2 000 000 zł. Lider powinien ograniczyć zakres projektu z uwzględnieniem następujących opinii:
1. Kromera/Bydgoska (wyniesienie przejścia i przejazdu) - pozytywnie
2. Krzywoustego/Kowalska (wyniesienie przejścia i przejazdu) - brak wskazanej lokalizacji, negatywna rekomendacja wyniesienia na łukach drogi
3. Lotnicza/Szybowcowa (wyniesienie przejścia i przejazdu) - pozytywnie
4. Ślężna/Weigla (wyniesienie przejścia i przejazdu) - negatywna rekomendacja, dojazd do szpitala
5. Ślężna/Skierniewicka (wyniesienie przejścia i przejazdu) - pozytywnie
6. Rogowska/Zemska koło przystanku Zemska (wyniesienie przejścia i przejazdu, są 2 takie skrzyżowania) - pozytywnie
7. Rogowska/Zemska koło pętli Nowy Dwór (wyniesienie przejścia i przejazdu, są 2 takie skrzyżowania) - pozytywnie
8. Zaporoska/Skwierzyńska (azyl dla pieszych) - pozytywnie
9. Królewiecka/Suwalska (wyniesienie przejścia i przejazdu) - pozytywnie
10. Maślicka/Suwalska (wyniesienie przejścia) - pozytywnie
11. Kozia/Maślicka (wyniesienie przejścia) - pozytywnie
12. Królewska/Wilanowska (azyle dla pieszych) - brak możliwości lokalizacji azylu na wlocie ul.Królewskiej bez jego przebudowy, do rozważenia likwidacja lewoskrętu do LIDLA w celu zaanektowania na azyl, konieczna analiza przejezdności i natężeń ruchu.
Szacunkowy koszt wyniesienia przejścia wynosi ok. 200 000zł (przy braku kolizji z odwodnieniem), natomiast wykonanie azylu wynosi 300 000 zł.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt traktuje o bezpieczeństwie pieszych na wybranych przejściach dla pieszych w całym mieście. Postulowane zmiany dotyczą wyniesienia zebr lub budowy azyli. Miejsca zostały wyznaczone na podstawie danych o wypadkach w latach 2015-2017 z policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji oraz na podstawie subiektywnej analizy bezpieczeństwa. Niektóre lokalizacje znajdują się w rejonie szkół i realizacja projektu będzie służyć poprawie bezpieczeństwa dzieci w codziennej drodze do szkoły.

Uzasadnienie projektu

Uzasadnieniem projektu jest uchwalona w 2013 roku Wrocławska Polityka Mobilności. Wybrane cytaty z tego dokumentu, które dowodzą istotności projektu: "preferowanie rozbudowy infrastruktury (...) pieszej w stosunku do infrastruktury dla transportu samochodowego indywidualnego", "zapewnienie priorytetu ruchu pieszego w centrum miasta", "dążenie do zapewnienia pieszym poczucia bezpieczeństwa podczas korzystania z przestrzeni z dominującym ruchem pieszych", "projektowanie inwestycji transportowych w sposób zapewniający bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, w szczególności pieszym i rowerzystom", "wprowadzanie rozwiązań technicznych na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego", “promowanie wysokiej kultury jazdy".

Grupa beneficjentów projektu

Wszyscy mieszkańcy, bo każdy z nas czasem bywa w którymś z proponowanych miejsc

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

638 tys.

Elementy projektu

12 x wyniesienia przejść dla pieszych lub azyle

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Lista dokładnych miejsc w załączniku

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu