Nr projektu. 401

Przyspieszamy tramwaje - wydzielenia pozostałych torowisk w całym mieście [WBO. 2019]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Jakub Nowotarski

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ze względu na brak wykonalności technicznej. Wniosek jest realny wyłącznie w odniesieniu do ul.Grabiszyńskiej. Jest już tam przygotowywana dokumentacja wdrożeniowa. Pozostałe odcinki torowisk wskazane we wniosku nie mają parametrów pozwalających na bezpieczne wydzielenie z ruchu ogólnego. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ze względu na brak wykonalności technicznej. Wniosek jest realny wyłącznie w odniesieniu do ul. Grabiszyńskiej. Jest już tam przygotowywana dokumentacja wdrożeniowa. Pozostałe odcinki torowisk wskazane we wniosku nie mają parametrów pozwalających na bezpieczne wydzielenie z ruchu ogólnego. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. W interpretacji Urzędu Miejskiego Wrocławia występują projekty podobne: 79, 228, 401.

Opis projektu

Projekt zakłada przyspieszenie tramwajów na ulicach Grabiszyńskiej, Stawowej, Krakowskiej i na Moście Uniwersyteckim poprzez wydzielenie torowisk.

Uzasadnienie projektu

Przedmiotem projektu jest wydzielenie torowiska za pomocą linii ciągłej i znaków pionowych na ulicach: Stawowej, Grabiszyńskiej, Krakowskiej oraz na Moście Uniwersyteckim.

Tramwaje i autobusy stoją tam w korkach w szczycie. To bez sensu. 100 osób musi czekać, bo blokuje je 5 samochodów. To centrum miasta, czyli obszar, gdzie transport zbiorowy jest relatywnie najbardziej efektywny. Dlatego powinien być ważniejszy niż samochody.

Gdy tramwaje przyspieszą, zyskamy wszyscy.

Grupa beneficjentów projektu

Wszyscy mieszkańcy - szybki transport zbiorowy jest w interesie nas wszystkich

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

638586

Elementy projektu

1 x projekty organizacji ruchu
1 x farba i znaki

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu