Nr projektu. 357

PRZEJŚCIE KRZYCKIE [WBO. 2019]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Joanna Furtak-Pobrotyn

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ wskazana lokalizacja nie należy do Gminy Wrocław. Ponadto wskazany zakres przekracza maksymalną wartość projektów WBO 2019. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt 5) oraz pkt. 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Tak duża ingerencja w infrastrukturę kolejową uniemożliwia realizację proponowanego zadania w ramach WBO. Zamiennie można rozważyć budowę łącznika parkowego (pieszo-rowerowego) po południowej stronie nasypu do najbliższego przebudowanego już wiaduktu (ul. Karkonoska), który mógłby być alternatywą dla części użytkowników. Łącznik taki zaproponowany jest w konsultacjach społecznych koncepcji Promenady Krzyckiej.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ wskazana lokalizacja nie należy do Gminy Wrocław. Ponadto wskazany zakres przekracza maksymalną wartość projektów WBO 2019. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt 5) oraz pkt. 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Tak duża ingerencja w infrastrukturę kolejową uniemożliwia realizację proponowanego zadania w ramach WBO. Zamiennie można rozważyć budowę łącznika parkowego (pieszo-rowerowego) po południowej stronie nasypu do najbliższego przebudowanego już wiaduktu (ul. Karkonoska), który mógłby być alternatywą dla części użytkowników. Łącznik taki zaproponowany jest w konsultacjach społecznych koncepcji Promenady Krzyckiej.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. W interpretacji Urzędu Miejskiego Wrocławia występują projekty podobne: 169, 357.

Opis projektu

Stworzenie dodatkowego ciągu pieszo-rowerowego pod nasypem wiaduktu przy ulicy Krzyckiej,
po stronie prawej w kierunku pętli autobusowej.
Konieczne jest wyraźne rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego, np. krawężnikiem oraz stworzenie dwukierunkowej ścieżki rowerowej.
Kluczowe jest oświetlenie przejazdu .
Na ścianie wewnątrz przejścia ( na całej długości ściany) proponuję miejsce na street art/murale nawiązujący do ekologii, natury, przyrody lub historii miasta.

Uzasadnienie projektu

Od kilku lat widzimy rozrastające się osiedla i przybywających użytkowników dróg, w tym pieszych, rowerzystów oraz osoby na wózkach inwalidzkich.Przejazd pod nasypem kolejowym przy ul.Krzyckiej wymaga przebudowy lub stworzenia bezpiecznego i oświetlonego przejścia pod nim.Obecnie to niebezpieczne wąskie gardło blokujące ruch.Zbyt chodniki nie są bezpieczne ,w najlepszym wypadku stanowią ryzyko ochlapania błotem ,a samo przejście pod wiaduktem jest nieoświetlone.Brak możliwości mijania się pieszych i rowerowych uczestników ruchu.
Przejazd pod wiaduktem przy ul.Krzyckiej to kluczowe ogniwo w ciągu komunikacyjnym dla strumienia mieszkańców osiedla Krzyki-Partynice, Borka ,wrocławian-stanowiący dojście do pętli autobusowej i tramwajowej .

Grupa beneficjentów projektu

Piesi, rowerzyści i osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich.Mieszkańcy Wrocławia, głównie Osiedla Krzyki-Partynice i Borek, ale również wszyscy wrocławianie korzystający z ul.Krzyckiej.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

150 tyś

Elementy projektu

120 x nawierzchnia ścieżki rowerowej-asfalt
90 x chodnik dla pieszych - płyty betonowe ozdobne
10 x oświetlenie ,
60 x krawężniki,
1 x konstrukcja wsparcia przebicia pod wiaduktem

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Wiadukt przy ulicy Krzyckiej we Wrocławiu łączący osiedla Krzyki-Partynice i Borek. Okolica pętli autobusowej autobusów: 107,125,113,112,612,D oraz autobusów podmiejskich i pętli tramwajowej tramwai : 2,6,7,17. Sąsiedztwo Parku Południowego oraz centrów handlowych.

Osiedle: Krzyki-Partynice

Kontakt z liderem projektu