Nr projektu. 355

Stacje ładowania samochodów elektrycznych dla mieszkańców Wrocławia [WBO. 2019]

Głosów: 269

Kategoria: inne

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Bartosz Tomeczko

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu oraz lokalizacje stacji zostaną ustalone z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu oraz lokalizacje stacji zostaną ustalone z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Wrocław potrzebuje lokalnych stacji ładowania samochodów elektrycznych!

Wszyscy wiemy, że problem smogu w mieście jest coraz bardziej pilący. Za znaczną część zanieczyszczeń odpowiadają spaliny samochodowe.
Projekt ma na celu montaż w wybranych punktach miasta stacji ładowania samochodów elektrycznych - w szczególności tam, gdzie wrocławianie mieszkają w mieszkaniach, a nie domkach jednorodzinnych, czyli tam, gdzie takie punkty są najbardziej potrzebne.

Celem jest instalacja 10 punktów ładowania prądem przemiennym (do 22kW), aby w kilka godzin móc naładować bądź doładować baterię samochodu.

Uzasadnienie projektu

Wielu wrocławian chciałoby przesiąść się do zdecydowanie bardziej ekologicznych samochodów elektrycznych. Niestety nie każdy z mieszkańców dysponuje garażem bądź miejscem postojowym, gdzie mógłby swój samochód naładować przez co mieszkańcy nie decydują się na przesiadkę do samochodu bardziej ekologicznego, elektrycznego.
Szybkie stacje ładowania (prądem stałym) są inwestycją bardzo drogą, dlatego projekt proponuje stacje ładowania prądem przemiennym (stacje zdecydowanie tańsze). Mimo, że czas ładowania przy takim punkcie jest nieco dłuższy, to koszt instalacji jest znacznie niższy niż stacji szybkiej a dzięki temu można zainstalować takich punktów zdecydowanie więcej.
Punkty ładowania będą ogólnodostępne a ich obsługa była uproszczona.

Grupa beneficjentów projektu

Beneficjentami inwestycji będą de facto wszyscy mieszkańcy Wrocławia. Mniejsza emisja spalin (znaczny składnik tzw. niskiej emisji) to poprawa stanu zdrowia wszystkich mieszkańców naszego miasta.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Potencjalnymi beneficjentami są wszyscy mieszkańcy Wrocławia, nie tylko kierowcy czy właściciele samochodów elektrycznych.

Elementy projektu

10 x Podwójna stacja ładowania prądem przemiennym 2x22kW
10 x Wyznaczenie miejsca postojowego (tylko na czas ładowania)
10 x Oznakowanie pionowe i poziome ("tylko dla samochodów z napędem elektrycznym w czasie ładowania")
10 x Przyłącze energetyczne (jedno per punkt)

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Propozycje lokalizacji. Dokładne lokalizacje (działki) zostaną ustalone na etapie realizacji projektu.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

269

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 269
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 99
Mężczyźni 170

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.