Nr projektu. 335
Poprawa bezpieczeństwa na drodze rowerowej na ul. Na Grobli [WBO. 2019]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 1 000 000 zł. Do decyzji Lidera czy chce, by projekt przeszedł do puli projektów ponadosiedlowych. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 1 000 000 zł. Do decyzji Lidera należy czy chce, by projekt przeszedł do puli projektów ponadosiedlowych. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Trasa rowerowa na ul. Na Grobli zyskała na funkcjonalności wraz z oddaniem do użytku rampy na kładce Zwierzynieckiej. Ponadto, planowane połączenie ul. Na Grobli z ul. Pułaskiego (przez pl. Wróblewskiego) oraz modernizacja bulwaru na Oławą jeszcze bardziej podniesie rangę i znaczenie komunikacyjne trasy. Projekt zakłada: wymianę nawierzchni i umocnienie podbudowy na prawie całej długości (1000 m - za wyjątkiem fragmentu wykonanego przy okazji budowy Hydropolis), wymianę kostki na asfalt na wylotach z posesji oraz wykonanie bezpiecznego zjazdu na jezdnię (zakończenia trasy) w rejonie skrzyżowania z ul. Okólną.
Uzasadnienie projektu
Droga rowerowa na ul. Na Grobli (od ul. Okólnej do mostu na Oławie) ma ok. 1100 m. Na całej długości droga ma szerokość 2m. Niestety, stan nawierzchni jest fatalny: z uwagi na brak należytego utrzymania, większa część trasy nadaje się do pilnego remontu. Występują tu: spore zapadliska, dziury (braki asfaltu, tzw. wżery), wyrwy, wybrzuszenia, głównie za sprawą korzeni, spękania i osuwiska obrzeży (na skutek jeżdżenia po drodze rowerowej autami) oraz braki ciągłości nawierzchni (na przejazdach przez wyloty z posesji). Remont instalacji w 2018 roku (poruszanie się tu ciężkich pojazdów) tylko pogorszyły sytuację. Wyrywkowa naprawa nawierzchni nic nie zmieniła: położony (ręczenie?) na nierównej podbudowie asfalt jest tak samo nierówny jak stary
Grupa beneficjentów projektu
Rowerzyści
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
10 000 /rok
Elementy projektu
1 x Wymiana nawierzchni
1 x Budowa ciągu pieszo-rowerowego
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Przedmieście Oławskie
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.