Nr projektu. 252
Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Awicenny [WBO. 2019]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu:
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie z zaznaczeniem, że realizacja inwestycji może wymagać wycięcia zieleni i przestawienia latarń. Realizacja drogi dla rowerów po wschodniej stronie ulicy. Z zakresu projektu należy wyłączyć montaż wiaty rowerowej i stojaków na rowery przy terenie dworca PKP, ponieważ teren ten nie jest własnością Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Inwestycję należy skoordynować się z planowaną przebudową ul. Awicenny dla firmy OLCZYK LOCUM, która adaptuje i zrealizuje również projekt przystanków. Część drogi rowerowej jest w projekcie OLCZYK LOCUM, która budowę ma zakończyć do końca 2020r.
Szacunkowy koszt realizacji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie z zaznaczeniem, że realizacja inwestycji może wymagać wycięcia zieleni i przestawienia latarń. Realizacja drogi dla rowerów po wschodniej stronie ulicy. Z zakresu projektu należy wyłączyć montaż wiaty rowerowej i stojaków na rowery przy terenie dworca PKP, ponieważ teren ten nie jest własnością Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Inwestycję należy skoordynować się z planowaną przebudową ul. Awicenny dla firmy OLCZYK LOCUM, która adaptuje i zrealizuje również projekt przystanków. Część drogi rowerowej jest w projekcie OLCZYK LOCUM, która budowę ma zakończyć do końca 2020r.
Szacunkowy koszt realizacji wynosi 1 000 000 zł. W związku z powyższym do decyzji Lidera czy chce, by projekt został przeniesiony do kategorii projektów ponadosiedlowych. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt przewiduje budowę ddr na odcinku od ul. Pińskiej do stacji kolejowej, przejazd dla rowerzystów i przejście dla pieszych przy stacji Wrocław Zachodni.
Uzasadnienie projektu
Proponowaną drogą dla rowerów możliwy będzie też dojazd do Szkoły Podstawowej nr 25 od strony ul. Awicenny. Dzięki temu uczniowie dojeżdżający rowerami, będą mogli uniknąć jazdy po bardzo zatłoczonej ul. Stanisławowskiej.
W przyszłości ddr wzdłuż Awicenny może być kontynuowana do osiedla Oporów dzięki czemu Muchobór Wielki uzyska bezpieczne połączenie z tym osiedlem.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy osiedla Muchobór Wielki
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
12 000
Elementy projektu
1 x Droga dla rowerów
1 x Przejazd rowerowy
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: ul. Awicenny
Osiedle: Muchobór Wielki
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.