Nr projektu. 228

Stop patologii drogowej na Borowskiej przy Wroclavii [WBO. 2019]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 500 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Bartosz Rozmus

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ze względu na brak wykonalności technicznej. Geometria torowiska nie pozwala na fizyczną separację od jezdni, konieczna byłaby duża przebudowa całego odcinka ulicy. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 7 ust. 2 pkt 5) oraz § 2 ust. 2, pkt. 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ze względu na brak wykonalności technicznej. Geometria torowiska nie pozwala na fizyczną separację od jezdni, konieczna byłaby duża przebudowa całego odcinka ulicy. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 7 ust. 2 pkt 5) oraz § 2 ust. 2, pkt. 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. W interpretacji UMW występują projekty podobne: 79, 228, 401.

Opis projektu

Każdego dnia setki ludzi podróżujących do pracy i szkoły ulicą Borowską są świadkami drogowej patologii.
Należy zamontować fizyczne separatory torowiska od jezdni oraz wysyłać patrole policji każdego dnia przez kilka tygodni aby ukarać ludzi specjalnie blokujących ruch tramwajów.

Uzasadnienie projektu

Samochody wjeżdżają na skrzyżowania bez możliwości zjechania z niego gdy mają czerwone. Tramwaje muszą czekać kolejne cykle świetlne aż w końcu jakoś się "wcisną".
Kierowcy wjeżdżający na skrzyżowanie Gliniana-Borowska blokują torowisko tramwajowe.
Kierowcy wjeżdżają na samo torowisko, blokując tramwaje.
Samo torowisko wzdłuż ul.Borowskiej jest usytuowane zbyt blisko pasa jezdni i nie jest niczym oddzielone. Wobec czego kierujący tramwajami nie wiedzą czy się "zmieszczą". Niektórzy nie jadą, inni dzwonią dzwonkiem, inni się boją więc nic nie robią.
Wzdłuż ul.Borowskiej na lewym pasie jest zakaz ruchu dla pojazdów o szerokości powyżej 2 metrów. Nikt się do tego nie stosuje.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie linii 31, 32, 8 oraz może w niedalekiej przyszłości 16.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Około 30 000 mieszkańców każdego dnia.

Elementy projektu

50 x Instalacja fizycznych barier oddzielających torowisko i jezdnie.
100 x Patrole policji w godzinach szczytu

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Huby

Kontakt z liderem projektu