Nr projektu. 169
Rowerem przez Krzycką [WBO. 2019]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie z uwagi na brak dostępnego miejsca oraz kolizję z drzewami (konieczna wycinka drzew). Ulica Krzycka jest na fragmentach wyposażona w elementy uspokojenia ruchu (progi). Na odcinku od wiaduktu kolejowego do Powstańców Śląskich będzie realizowana droga dla rowerów i chodnik w projekcie przebudowy ul. Powstańców Śląskich i ul. Karkonoskiej. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie z uwagi na brak dostępnego miejsca oraz kolizję z drzewami (konieczna wycinka drzew). Ulica Krzycka jest na fragmentach wyposażona w elementy uspokojenia ruchu (progi). Na odcinku od wiaduktu kolejowego do Powstańców Śląskich będzie realizowana droga dla rowerów i chodnik w projekcie przebudowy ul. Powstańców Śląskich i ul. Karkonoskiej. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. W interpretacji UMW występują projekty podobne: 169, 357.
Opis projektu
Celem projektu jest zbudowanie ciągów pieszo-rowerowych na ul. Krzyckiej. Wstępna analiza szerkości pobocza sugeruje, że jest to możliwe.
Wg Rozporządzenia Ministra Transportu ścieżka pieszo-rowerowo musi mieć min.2,5m. Ścieżka szłaby lewą stroną od Wiaduktu aż do Krzyckiej 82, gdzie jest szersza niż 2,5m(Załącznik1). Następnie ścieżka byłaby kontynuowana prawą stroną ul. Krzyckiej aż do skrzyżowania z Przyjaźni, gdzie połączyłaby się z istniejącą ścieżką(Zalacznik2). Budowa ścieżki wymaga zmiany przejść dla pieszych w pieszo-rowerowe: ul. Wawrzyniaka, Sowia, Zimowa, Halna, Mglista, Szarugi, Krzycka 76 (na wysokości Żabki- łacząc prawą i lewa stronę ścieżki)
Długość wszystkich odcinków, wyłączając przejścia to ok.1,5km (Załacznik3).
Uzasadnienie projektu
Obecnie ulica Krzycka zmusza rowerzystów do poruszania się wąską ulicą. W 2015 został zgłoszony projekt nr 752 dot. wydzielenia pasów rowerowych na ul. Krzyckiej. Uwarunkowania techniczne nie pozwoliły na realizację projektu, zdecydowano się na spowolnienie ruchu poprzez budowę progów.
Projekt nie przyniósł wymiernych korzyści. Kierowcy samochodów nagminnie łamią przepisy, omijając progi środkiem, tworząc kolejne zagrożenia na drodze. Rowerzyści kontynuują jazdę chodnikiem, zatem zasadne jest, aby znaleźć dla nich lepsze rozwiązanie w postaci ciągów pieszo-rowerowych zlokalizowanych wzdłuż jezdni, ale na obecnych chodnikach/niezagospodarowanych częściach oddzielających jezdnię od prywatnych działek.
Grupa beneficjentów projektu
Rowerzyści, kierowcy i piesi
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
10000
Elementy projektu
1 x Budowa ciągów pieszo - rowerowych o szerokości 2,5m
7 x Zmiana przejścia dla pieszych w pieszo-rowerowe
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Krzyki-Partynice