Nr projektu. 165

Eksperymentuj na świeżym powietrzu bez względu na wiek! [WBO. 2019]

Głosów: 732

Kategoria: place zabaw

Budżet zweryfikowany: 750 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy
  • Lider projektu: Wiktoria Sztompka

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie wskazanym w formularzu poprawkowym. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie z wyłączeniem budowy ogrodzenia - nie spełnia kryterium ogólnodostępności określonego w § 2 ust. 2. pkt 7) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Szacunkowy koszt realizacji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Na zielonym terenie wokół Przedszkola nr 110 chciałabym stworzyć naukowy plac zabaw z którego korzystaliby wszyscy mieszkańcy bez względu na wiek i płeć. Ze względu na udostępniony teren przez Panią Dyrektor Przedszkola nr 110 Małgorzatę Gaj , moglibyśmy stworzyć dwie strefy : na działce nr 29 pojawiłaby się strefa dla Maluszków, a na działce nr 25/4 strefa dla wszystkich. W ten sposób Maluszki mogłyby korzystać z certyfikowanych urządzeń dedykowanych tylko dla nich czyli: film animowany, głuchy telefon, ucho słonia, eko-kuchnia, tablica magnetyczna z kulodromem, panel sensoryczny oraz ściana do pisania. Dodatkowo w tej strefie pojawiły by się dwie ławeczki oraz kosz na śmieci. Druga strefa składałaby się z takich bezpiecznych urządzeń jak: bliźniacze lustra, czyja to twarz, koło optyczne, krzywe zwierciadło, pisanie lustrzane, głuchy telefon, kompas, peryskop, szumiące rury, zegar słoneczny, wielokrążek, eko-kuchnia, eko-memory oraz wir wodny. W drugiej strefie również pojawiłyby się dwie ławeczki oraz kosz na śmieci.
Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu.Teren zielony zostałby również wyrównany dla lepszego komfortu użytkowania i bezpieczeństwa.

Uzasadnienie projektu

Misją pomysłu jest zaciekawienie dzieci i młodzieży mądrą zabawą na świeżym powietrzu. W dzisiejszych czasach coraz mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu z dziećmi. Taki plac zabaw byłby doskonałą okazją, aby spędzić aktywnie i kreatywnie czas z pociechami. Pokazaniem im, że nauka wcale nie musi być trudna i nudna.
Plac zabaw stanie się atrakcją turystyczną miasta.
Opis urządzeń w 2 tematycznych strefach:
Strefa Maluszków:
a) film animowany (jak tworzy się bajka? Po wprawieniu w ruch cylindra można zaobserwować zasadę tworzenia animacji poklatkowej)
b) głuchy telefon ( zaobserwować można zjawisko rozchodzenia się dźwięku. Tuba to falowód, który kieruje falę do odbiornika, czyli naszego ucha)
c) ucho słonia ( urządzenie to pozwala przekazać sobie sekretną wiadomość mówiąc szeptem do jednej z tub)
d) eko-kuchnia ( to całoroczne, plenerowe urządzenie, w którym najmłodsi mogą na świeżym powietrzu pobawić się w swoją ulubioną zabawę, czyli gotowanie! W skład Eko-Kuchni wchodzą mini-naczynia, garnki, patelnie wykonane ze stali nierdzewnej, które sprawią, że zabawa będzie jeszcze ciekawsza)
e) tablica magnetyczna z kulodromem ( urządzenie rozwija wyobraźnię przestrzenną, zdolności manualne, a także uczy ciągów przyczynowo-skutkowych)
f) panel sensoryczny ( pozwala pokazać najmłodszym różne kolory i kształty)
g) ściana do pisania (służy także do prowadzenia ciekawych zajęć dydaktycznych na świeżym powietrzu. Wykorzystując naukę przez zabawę można przeprowadzić mnóstwo inspirujących lekcji. Przykładowo: nauka pisania i poznawania alfabetu, nauka mieszania się barw, poznawanie różnych kształtów i rozwój zdolności manualnych)

Strefa dla wszystkich:
a) bliźniacze lustra (urządzenie pozwala zobaczyć wielokrotność swoich odbić)
b) czyja to twarz ( pozwala zauważyć jak szybko nasz mózg gubi się w ocenie, które części obrazu są realne, a które odbijają się od luster)
c) koło optyczne ( zaobserwować można, jak mózg ulega złudzeniom optycznym)
d) krzywe zwierciadło (krzywe zwierciadła mają zmienny promień krzywizny – lustra są specjalnie wygięte w łuk zależności od efektu)
e) pisanie lustrzane (urządzenia umożliwia jednoczesną zabawę dwóm osobom, pokazuje jak naszmózg oszukuje oko i rękę)
f) głuchy telefon ( możemy zaobserwować zjawisko rozchodzenia się dźwięku)
g) kompas (dzięki temu urządzeniu poznamy wszystkie strony świata)
h) peryskop ( powstaje obraz pozorny, który jest tej samej wielkości, co przedmiot obserwowany)
i) szumiące rury (rura jest rezonatorem- zbiera dźwięki z otoczenia (np. odgłos wiatru), które wprawiają w drgania cząsteczki powietrza)
j) zegar słoneczny ( można porównać czas lokalny do czasu rzeczywistego pokazywanego przez promienie słoneczne)
k) wielokrążek (pozwala unosić duże ciężary za pomocą małej siły)
l) eko-kuchnia ( to całoroczne, plenerowe urządzenie, w którym najmłodsi mogą na świeżym powietrzu pobawić się w swoją ulubioną zabawę, czyli gotowanie! W skład Eko-Kuchni wchodzą mini-naczynia, garnki, patelnie wykonane ze stali nierdzewnej, które sprawią, że zabawa będzie jeszcze ciekawsza)
m) eko- memory ( tu liczy się dobra pamięć i koncentracji)
n) wir wodny ( wir można zaobserwować nie tylko w wodzie, ale także wokół końców skrzydeł samolotów czy ptaków, od strony zawietrznej opływanych ciał stałych takich jak samochodów, statków)
o) labirynt edukacyjny
p) 2 zestawy sprawnościowe dla dzieci

Grupa beneficjentów projektu

Naukowy Plac Zabaw będzie dla wszystkich niezależnie od wieku, płci czy wykształcenia. Urządzenia będą dostosowane do osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Osiedle zamieszkuje blisko 33 494 osób i tak naprawdę tyle osób może korzystać z Naukowego Placu Zabaw.

Elementy projektu

1. Urządzenia edukacyjne (Bliźniacze lustra, czyja to twarz, koło optyczne wersja napędzana korbką, krzywe zwierciadła, pisanie lustrzane, film animowany, głuchy telefon, kompas, peryskop, szumiące rury, ucho słonia, zegar słoneczny, wielokrążek, eko-kuchnia, eko-memory, tablica magnetyczna z kulodromem, panel sensoryczny, ściana do pisania, wir wodny)
2. Transport oraz montaż urządzeń
3. Przeglądy gwarancyjne wykonywane co roku przez producenta(3 lata)
4. Tabliczka informacyjna + tabliczka z regulaminem
5. Kosze na śmieci
6. Ławki
7. Stojak rowerowy nierdzewny
8. Ogród na działce nr 25/4 i 29
9. Koszt transportu architektury małej
10. Koszt urządzeń zabawkowych (labirynt, 2 zestawy sprawnościowe)

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

732

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 732
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 441
Mężczyźni 291

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.