Nr projektu. 452

Tak dla nowych Stacji Rowerowych! [WBO. 2018]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Lider projektu:

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. W roku 2018 kończy się umowa z obecnym operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego na udostępnienie i zarządzanie stacjami i rowerami. Zakup usług w 2018 r na kolejne stacje WRM-u nie będzie możliwy . Planujemy znaczną rozbudowę systemu rowerów publicznych w latach 2019-2022. W marcu 2018 r. przeprowadzono konsultacje społeczne w sprawie lokalizacji stacji WRM-u w ramach przygotowywanego postępowania do wyboru operatora na kolejne lata działania wypożyczalni.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. W roku 2018 kończy się umowa z obecnym operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego na udostępnienie i zarządzanie stacjami i rowerami. Zakup usług w 2018 r na kolejne stacje WRM-u nie będzie możliwy . Planujemy znaczną rozbudowę systemu rowerów publicznych w latach 2019-2022. W marcu 2018 r. przeprowadzono konsultacje społeczne w sprawie lokalizacji stacji WRM-u w ramach przygotowywanego postępowania do wyboru operatora na kolejne lata działania wypożyczalni.

Uzasadnienie

Wrocław to jedno najbardziej dynamicznie rozwijających się miast w Europie środkowo – wschodniej. Konsekwencjami rozwoju miasta jest nadmierna liczba samochodów przemieszczających się we Wrocławiu. Na 1000 mieszkańców przypada 620 samochodów oprócz tego są jeszcze samochody spoza Wrocławia. Aby miasto się rozładowało należy zachęcić mieszkańców do przemieszczania się alternatywnymi środkami komunikacji. Do jednych z nich należy rower miejski. Obecnie we Wrocławiu jest dużo stacji rowerowych jednak poza ścisłym centrum i śródmieściem sytuacja ta nie jest tak pozytywna. We północnej części miasta gdzie liczba osób zameldowanych przekracza 90 tysięcy a liczba faktyczna liczba mieszkańców to ponad 120 tysięcy obecnie funkcjonują 3 stacje rowerowe ( Żmigrodzka/Kasprowicza nr 5976, pl. Kromera nr 5901, Strachocińska/Wieśniacza nr 5975). Liczba ta jest nieadekwatna do liczby mieszkańców. Aby system sprawnie funkcjonował należy zbudować spójną sieć stacji, gdzie bez problemu będzie można przemieścić się z jednej do drugiej.
Stworzenie większej ilości stacji rowerów miejskich to: promocja zdrowego trybu życia wśród mieszkańców, zachęcenie mieszkańców do wybrania alternatywnego środku komunikacji od samochodu, zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska przez brak spalin samochodowych, oszczędzenie czasu mieszkańców przez nie stanie w korkach, wygodny środek transportu oraz stworzenie podwalin pod ruch turystyczny.
Koszt postawienie 1 stacji wraz z obsługą jej przez 2 lata wynosi 70 tys. zł. Poniżej jest umieszczona lista 14 stacji rowerowych plus jedna zapasowa na gminnych terenach na terenie całej dzielnicy. Koszt całościowy inwestycji to 980 tysięcy złotych.

Elementy projektu

Rower miejski - 140 sztuk
Stojaki rowerowe - 14 sztuk


Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: Osiedla: Świniary, Widawa, Lipa Piotrowska, Różanka, Karłowice, Poświętne, Polanowice, Sołtysowice, Kowale

Osiedle: Wrocław