Nr projektu. 382

Droga rowerowa wzdłuż ul. Traugutta w Zielonej Stolicy Europy [WBO. 2018]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 750 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 750 000 zł

  • Projekt rejonowy (Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice)

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. W chwili obecnej w ul. Traugutta na wskazanym odcinku nie ma trasy rowerowej, ale rowerzyści poruszają się po jezdni na zasadach ogólnych. Istniejące zagospodarowanie terenu (miejsca postojowe) i szerokość pasa drogowego nie pozwala na budowę drogi rowerowej na całym wskazanym odcinku. Zwężenie drogi przez budowę wydzielonego torowiska i planowana inwestycja w przystanki wiedeńskie powinny zwiększać bezpieczeństwo rowerzystów w tym obszarze miasta.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 306 i 382.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. W chwili obecnej w ul. Traugutta na wskazanym odcinku nie ma trasy rowerowej, ale rowerzyści poruszają się po jezdni na zasadach ogólnych. Istniejące zagospodarowanie terenu (miejsca postojowe) i szerokość pasa drogowego nie pozwala na budowę drogi rowerowej na całym wskazanym odcinku. Zwężenie drogi przez budowę wydzielonego torowiska i planowana inwestycja w przystanki wiedeńskie powinny zwiększać bezpieczeństwo rowerzystów w tym obszarze miasta.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 306 i 382.

Uzasadnienie

Przedmiotem projektu jest wyznaczenie jednokierunkowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Traugutta na odcinku pl. Zgody - pl. Wróblewskiego w stronę centrum.

Wyznaczenie dróg rowerowych na osiedlu jest jednym z pojawiających się postulatów na spotkaniach w ramach rewitalizacji osiedla. Mieszkańcy obawiają się o bezpieczeństwo swoich jeżdżących na rowerze dzieci.
Przedmieście Oławskie pozbawione jest obecnie jakiejkolwiek wydzielonej infrastruktury rowerowej pomiędzy ul. Pułaskiego a Krakowską. Dla doświadczonych rowerzystów to nie problem, ale co z tymi niedoświadczonymi?

Proponuję wyznaczenie DDR na miejscach parkingowych, jezdnią serwisową, w miejsce trawników - zależnie od dostępnego miejsca.

Proponuję, by ubytek miejsc parkingowych skompensować na ulicach: Zgodnej, Mierniczej, itd. Można je przekształcić w jednokierunkowe, a parkowanie (prostopadłe lub ukośne po jednej stronie, równoległe po drugiej stronie) dopuścić na jezdni, z pozostawieniem kontraruchu rowerowego (zgodnie z np. projektem uspokojenia ruchu na Nadodrzu).

Nowa nawierzchnia (asfaltowa, zgodna ze standardami) niezbędna jest na odcinkach wydzielonych z zieleńców.
W przypadku braku środków w ramach przewidzianego budżetu, na odcinkach innych tymczasowo powinno się zostawić istniejącą nawierzchnię, do przyszłego remontu (chyba że dołoży się ze środków budżetu rowerowego). Nie nawierzchnia jest problemem, ale w ogóle brak drogi rowerowej.

W niektórych miejscach konieczne będzie zniwelowanie krawężnika. Tam, gdzie obecnie istnieją miejsca parkingowe, i pozwala na to skrajnia, należy wykonać separatory od strony ulicy.

Beneficjentami projektu będą rowerzyści oraz kierowcy samochodów, jako że poruszanie się rowerem po ruchliwej drodze jest potencjalnie niebezpieczne.

Elementy projektu

wybudowanie drogi rowerowej
oznakowanie pionowe i poziome
wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulic w pobliżu

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 6: Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice

Lokalizacja szczegółowa: wzdłuż ul. Traugutta, w stronę centrum, między pl. Zgody a pl. Wróblewskiego

Osiedle: Przedmieście Oławskie