Nr projektu. 264

Właściwe oznakowanie miejsc parkingowych i przystanków autobusowych na alei Piastów - ujednolicone oznakowanie i poprawa bezpieczeństwa [WBO. 2018]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 50 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy (Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina)
  • Lider projektu:

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ nie jest projektem inwestycyjnym. Projekty związane z bezpieczeństwem na drogach i dotyczące organizacji ruchu powinny być poprzedzone szczegółową analizą pod względem skutków dla ruchu na osiedlu lub w całym mieście i nie powinny być realizowane w zależności od wygranej w głosowaniu. Zadania tego typu powinny być każdorazowo opiniowane przez samorząd osiedlowy. Projekty należy zgłaszać do odpowiednich jednostek Gminy Wrocław, które po przeprowadzeniu koniecznych analiz będą je realizować zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 117, 234, 264 i 561.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ nie jest projektem inwestycyjnym. Projekty związane z bezpieczenstwem na drogach i dotyczące organizacji ruchu powinny być poprzedzone szczegółową analizą pod względem skutków dla ruchu na osiedlu lub w całym mieście i nie powinny być realizowane w zależności od wygranej w głosowaniu. Zadania tego typu powinny być każdorazowo opiniowane przez samorzad osiedlowy. Projekty nalezy zgłaszać do odpowiednich jednostek Gminy Wroclaw, które po przeprowadzeniu koniecznych analiz będa je realizować zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 117, 234, 264 i 561.

Uzasadnienie

Projekt polega na wyznaczeniu miejsc parkingowych wzdłuż obu jezdni alei Piastów na odcinku od ul. Karmelkowej do ul. Bukowskiego. Chodzi o wyznaczenie miejsc postojowych po zewnętrznych stronach obu jezdni na wzór oznakowania wykonanego na ul. Racławickiej na wysokości górki Skarbowców oraz na alei Piastów na odcinku od ul. Bukowskiego do nowego mostu nad Ślęzą (widoczne na zdjęciu). Proponowana zmiana nie będzie kosztowna, a będzie wiązała się z samymi plusami:

- ujednolicenie charakteru drogi na całej jej długości (2x1 pas ruchu)
- egzekwowanie odpowiedniej prędkości ruchu w ciągu alei Piastów, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość 30 km/h
- poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych
- wyznaczenie miejsc parkingowych oraz przestrzeni dla autobusów miejskich w miejscach przystanków autobusowych


Obecnie aleją Piastów wielu kierowców próbuje wyprzedzać prawą stroną drogi kierowców jadących prawidłowo lewą stroną. Stwarza to ogromne niebezpieczeństwo dla pieszych, ponieważ w ciągu jezdni jest wiele przejść dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej, jezdnia nie jest przystosowana do większych prędkości. Klarowne wyznaczenie pasa jezdni oraz przestrzeni parkingowej i dla MPK pozwoli uspokoić ruch, a co za tym idzie poprawić bezpieczeństwo zarówno kierowców jak i pieszych i rowerzystów. To jest jedyny odcinek trasy (Powstańców Śląskich - granice miasta), gdzie pas ruchu nie jest jasno wyznaczony. Część jezdni alei Piastów została odpowiednio oznaczona podczas budowy mostu, jednak reszty do dziś nie udało się oznaczyć. Czas to zmienić, czas na to by kierowcy wiedzieli w jaki sposób się poruszać tą jezdnią jak i całą trasą aż do ul. Powstańców Śląskich, bo obecne oznaczenie powoduje wiele niejasności.

Elementy projektu

miejsca parkingowe
bezpieczeństwo drogowe
bezpieczeństwo pieszych
uspokojenie ruchu
ujednolicenie charakteru trasy

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 10: Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina

Lokalizacja szczegółowa: aleja Piastów na odcinku od ul. Karmelkowej do ul. Bukowskiego

Osiedle: Oporów

Załączniki