Nr projektu. 246
Przejście dla pieszych na moście Osobowickim umożliwiające wygodny spacer po wałach. [WBO. 2018]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zgłoszony: 5 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Próg budżetowy: do 250 000 zł
- Projekt rejonowy (Karłowice-Różanka, Kleczków)
- Lider projektu:
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:
Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ nie jest projektem inwestycyjnym. Projekty związane z bezpieczeństwem na drogach i dotyczące organizacji ruchu powinny być poprzedzone szczegółową analizą pod względem skutków dla ruchu na osiedlu lub w całym mieście i nie powinny być realizowane w zależności od wygranej w głosowaniu. Zadania tego typu mogą powodować konflikty miedzy mieszkańcami, dlatego powinny być każdorazowo opiniowane przez samorząd osiedlowy. Projekty należy zgłaszać do odpowiednich jednostek Gminy Wrocław, które po przeprowadzeniu koniecznych analiz będa je realizować zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
W tym rejonie wymagane byłoby zrealizowanie przejazdu rowerowego, co wymaga większych nakładów przekraczających możliwości WBO.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ nie jest projektem inwestycyjnym. Projekty związane z bezpieczenstwem na drogach i dotyczące organizacji ruchu powinny być poprzedzone szczegółową analizą pod względem skutków dla ruchu na osiedlu lub w całym mieście i nie powinny być realizowane w zależności od wygranej w głosowaniu. Zadania tego typu mogą powodować konflikty miedzy mieszkańcami, dlatego powinny być każdorazowo opiniowane przez samorzad osiedlowy. Projekty nalezy zgłaszać do odpowiednich jednostek Gminy Wroclaw, które po przeprowadzeniu koniecznych analiz będa je realizować zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
W tym rejonie wymagane byłoby zrealizowanie przejazdu rowerowego, co wymaga większych nakładów przekraczajacych możliwości WBO.
Uzasadnienie
W ciepłych miesiącach wały nad Odrą są niezwykle popularne i coraz więcej osób spędza na nich czas biegając lub jeżdżąc na rowerze. W zeszłym roku zakończył się remont Śluzy Miejskiej oraz wału wzdłuż zachodniego końca ulicy Pasterskiej. Dzięki temu zyskaliśmy nowe, piękne miejsce we Wrocławiu z widokiem na barki i rzekę. Jeśli jednak poruszaliśmy się wałami i chcemy dojść do ich końca, musimy znacznie nadłożyć drogi, ponieważ najbliższe przejście znajduje się po drugiej stronie mostu (aż 500 dodatkowych metrów do przejścia!). Most jest też zupełnie niedostosowany do rowerów, pas drogowy jest cienki i w złym stanie technicznym, a chodnik nie jest dopuszczony do ruchu rowerowego i, zresztą, w jeszcze gorszym stanie technicznym. W praktyce trzeba więc prowadzić rower przez 500 metrów by przejść na drugą stronę ulicy. Nielegalne przebieganie przez cztery pasy ruchu jest z tego powodu nagminne i prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. W bezpośredniej okolicy wałów powstają właśnie dwa osiedla, w których łącznie powstanie ponad 1100 mieszkań. Ruch pieszy zwiększy się zatem wielokrotnie. Składam projekt, w celu wyznaczenia przejścia dla pieszych, czyli namalowania tak zwanej zebry, na moście Osobowickim, w ciągu wałów (czyli ulicy Pasterskiej).
Elementy projektu
Wyznaczenie przejścia dla pieszych
Namalowanie poziomego znaku - zebry
Lokalizacja
Rejon WBO: Nr 2: Karłowice-Różanka, Kleczków
Lokalizacja szczegółowa: Most Osobowicki, przejście w ciągu ulicy Pasterskiej
Osiedle: Kleczków